Trudne motoryzacyjne wybory?

Taki dzień miło przeżyć, a my mieliśmy, za sprawą Agencji Wojciecha Sierpowskiego, okazję zasiąść za kierownicą 24 aut. Które z nich cieszyły się największym zainteresowaniem? To wszystko w krótkiej relacji z tego wydarzenia.

 

W obawie o zasięg podstawionego na ten dzień Leaf’a, pierwsze kroki skierowałem do japońskiego elektryka. Dużo ładniejsza sylwetka auta oraz wnętrze, okraszone typowo japońskimi rozwiązaniami, przypadły mi do gustu… a najlepsze dzieje się dopiero po dotknięciu przycisku start. Mimo nowoczesnej technologii e-pedal, jazda której się obawiałem, jest bardzo przyjemna a używanie hamulca ograniczone do minimum. Już niedługo auto pojawi się u nas w redakcji, a tymczasem czy Leaf może zagrozić BMW I3?

 

1 1 Trudne motoryzacyjne wybory?

 

Kolejnym upolowanym przeze mnie autem było naszpikowane nowoczesną technologią oraz licznymi tabletami audi A7 sportback. Model o oznaczeniu silnika 50 TDI, zaimponował dorosłym charakterem oraz majestatem podróżowania. W środku zastałem stonowane wnętrze z licznymi implementacjami ze szczotkowanego metalu oraz bardzo wygodnymi fotelami. Co więcej? Audi często zarzuca się perfekcję, ale i nudę spowodowaną doskonałością rozwiązań. Ja jednak powstrzymam się od jednoznacznego stanowiska po tak krótkiej przejażdżce.

 

4 Trudne motoryzacyjne wybory?

 

Następnie stanąłem w kolejce po kluczyki do dwóch renówek. Oba RS-y, czyli Clio i Megane, zwracały na siebie uwagę odważnymi lakierami. Żółte Clio z wydechem Acropovic, podobnie jak pomarańczowe Megane, nie mogły narzekać na brak mocy, jednak rozstrzygnięcie pojedynku, które z aut jest lepsze, to niełatwe zadanie. Oba brzmią ciekawie, ale niewulgarnie, gdybym musiał wybrać lepiej brzmiący model, to postawiłbym jednak na Clio.

 

5 Trudne motoryzacyjne wybory?

 

Megane za to lepiej współpracowało ze skrzynią, która przyjemnie kopała w plecy przy redukcji przełożeń, choć w przypadku launch control, nieco się zawiodłem. Na początku system wydał mi się lekko ospały, aczkolwiek zweryfikuję to ja lub któryś z kolegów dopiero podczas dłuższego testu, który czeka nas już niebawem. Przechodząc do tematu wnętrza, muszę przyznać, że mnie odrobinę rozczarowało. Plakietka Renault sport oraz kierownica, nawiasem mówiąc bardzo przyjemna, w przypadku sportowego Megane, to trochę za mało, aby kierowca czuł się wyjątkowo w środku auta… ale to tylko moje odczucia.

 

3 1 Trudne motoryzacyjne wybory?

 

Najlepsze zostawiliśmy na koniec. Przejażdżka Mazdą Mx-5 bez dachu, była jednym z ciekawszych, oby nie powiedzieć najciekawszym, z  doznań motoryzacyjnych tego dnia. W tym aucie czuje się wyjątkową harmonie pomiędzy drogą, autem i kierowcą. Pobratymiec Fiata 124 Spider chętnie dawał się wprowadzać w kontrolowany poślizg dzięki napędowi na tył, a przy szybkich przejazdach po przygotowanej trasie pokazał, że poza bardzo przyjemnym i pewnym prowadzeniem na słowa uznania zasługuje skrzynia biegów. Ta z kolei zaskakiwała płynnością i precyzją wbijania biegów oraz mechanicznym charakterem. Dla mnie miodzio. A więcej już niedługo w regularnym teście…

Bartek Kowalczyk 

 

 

 

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.