Szukam nowego właściciela dla mojego BMW e34, jednak zaznaczam, że chciałbym, żeby samochód poszedł w pewne ręce. W BMW nie trzeba niczego dopieszczać na już. To na pewno jeden z niewielu tak zachowanych egzemplarzy w Polsce – w dodatku bez rdzy w standardowych miejscach!
Prezentowane BMW e34, zwane przeze mnie i moją narzeczoną pieszczotliwie Białuszkiem, oficjalnie za 3 lata otrzyma status pełnoprawnego youngtimera i będzie można go zarejestrować na żółte blachy (myślę, że przy dobrej woli konserwatora można by to zrobić już dziś – BMW e34 produkowane były od 1987 roku).
Samochód został przeze mnie kupiony w styczniu 2015 w Wyjątkowe-Samochody.pl przy asyście zakupowej WyszukanychSamochodów.pl i od pierwszego dnia w moich rękach mógł liczyć na dobre traktowanie. Zresztą nadal może – auto jest cały czas garażowe, często myte i konserwowane.
Od momentu zakupu wymieniłem lub usprawniłem bardzo wiele części, przez co uczciwie mogę powiedzieć, że samochód na chwilę obecną jest w 100 % sprawny.
Przez dwa lata przejechałem BMW jedynie 21 tysięcy kilometrów wymieniając w tym czasie dwa razy olej ze wszystkimi filtrami, raz płyn hamulcowy, płyn chłodniczy oraz czynnik klimatyzacji. BMW nigdy mnie nie zawiodło w trasie, dzięki czemu nie obawiałem się nim jechać w wakacje 2016 do Chorwacji (w dwa tygodnie samochód przemierzył blisko 3,5 tysiąca kilometrów, zużywając średnio 7,5 litra benzyny na 100 km).
Poza standardowymi czynnościami przez dwa lata wymieniłem na nowe, markowe:
13.03.2015 wymiana napinacza paska alternatora, uszczelniacz wału wych. ze skrzyni, wstawienie katalizatora (nowy Bosal); 1 282 zł
26.03.2015 wymiana oleju (GM 10W40) + filtr, wymiana drążka środkowego w zawieszeniu, chłodnica klimatyzacji + osuszacz (nowe), uszczelniacze: rozrządu, wybieraka SBM, pokrywy zaworów, simmering na wale rozrządu, termostatu, czujnika wału rozrządu, skasowanie luzu na kierownicy; 1 301 zł
2.04.2015 ustawienie zbieżności kół; 100 zł
3.04.2015 wymiana wiązki reflektora; 50 zł
6.04.2015 serwis i nabicie układu klimatyzacji; 160 zł
12.10.2015 sprzęgło kompletne Sachs, trzpień łapy sprzęgła, obój mocowania wydechu, filtr kabinowy (nowy), sonda lambda, olej skrzyni (Castrol EO80WGL-4), Simmering wału korbowego, króciec wody; 1 154 zł
25.01.2016 wymiana tylnych amortyzatorów (Monroe), poduszek amortyzatorów, odbojów, gum górnych i dolnych osłony amortyzatora, naprawa spryskiwacza szyby przedniej; 950 zł
25.01.2016 przegląd rejestracyjny; 100 zł
10.03.2016 wymiana tylnego lewego przewodu hamulcowego, wymiana płynu hamulcowego; 290 zł
07.04.2016 wymiana oleju (GM 10W40) + filtr oleju, akumulator (3 lata gwarancji); 300 zł
04.07.2016 remont blacharski – naprawa dołów drzwi, prawego progu, wymiana prawego błotnika, wymiana listew gumowych; 2200 zł
14.07.2016 wymiana odmy, wymiana gumowych rurek osprzętu silnika, rury dolotu, uszczelki dyfra oraz oleju w dyfrze; 1000 zł
02.08.2016 przetoczenie tarcz hamulcowych; 180 zł
16.10.2016 profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne w Mike Sander’s
20.01.2017 przegląd rejestracyjny 100 zł (przeszedł bez problemów i uwag – brak luzów, korozji, hamulce jak żyleta).
BMW przeszło naprawę blacharską drzwi i progów. Dodatkowo w październiku 2016 zabezpieczyłem całe podwozie, profile zamknięte, drzwi, podłużnice itd. preparatem Mike Sanders. Auto przez najbliższe lata na pewno nie zardzewieje!
Do BMW dokładam dwa komplety opon firmy Barum z 2015 roku. Zimowe praktycznie 8 mm, letnie 7,5 mm. Obie pary wyglądają jak nowe.
OC do 20.01.2018 (II rata 20.07.2017), przegląd do 20.01.2018.
Auto nie wymaga wkładu finansowego. Można śmiało wsiadać i jeździć, cieszyć się z klasyka i nie martwić awariami współczesnego auta.
Minimalne wady: łatka na fotelu kierowcy, nieprzymocowana do szyby przedniej listwa ozdobna (dokładam do auta), przy dużym mrozie odzywa się bendix rozrusznika, ale tak samo jest od dwóch lat i nie pogłębia się, poci się skrzynia biegów – uszczelniałem ją, ale niestety po dwóch miesiącach znowu zaczęła (moim zdaniem nie warto nic z tym robić).
Wystawiam f-ę VAT zwolniony. Auto znajduje się na warszawskim Ursynowie w garażu podziemnym.
Cena do negocjacji 10 500 zł. Można dzwonić: 504-247-247 lub napisać maila: a.gieras@motopodprad.pl
ZAPRASZAM NA JAZDĘ PRÓBNĄ po mieście, trasie i drodze szybkiego ruchu – udowodnię, że 115 KM wystarczy do sprawnej i bezstresowej jazdy!
Pozdrawiam
Adam Gieras
Zdjęcia z lata 2016:
Najaktualniejsze fotki styczeń 2017: