Sporo nowości od Toyoty w Genewie

W programie między innymi nowy Auris z napędem hybrydowym.

 

Auris to obecnie najważniejszy model w gamie Toyoty. Nowa generacja japońskiego kompaktu była już widziana w mniej lub bardziej obfitym kamuflażu przez mniej więcej rok. Teraz Toyota pochwaliła się teaserem pokazującym część sylwetki. Ogólnie auto znacznie urosło, choć ma prezentować się bardziej agresywnie. Wygląda też na to, że Toyota znalazła sposób na zastąpienie Avensisa – Auris kombi ma być tak duży, by zainteresować dotychczasowych klientów większego modelu.

We wnętrzu Toyota szykuje sporo zmian – kokpit będzie gruntownie przestylizowany. Ekran multimedialny powędruje na górę, nad kratki nawiewów, a pasażerowie zyskają więcej przestrzeni w kabinie i większy bagażnik. Sporo nowości pojawi się w zakresie napędu – pod maskę Aurisa trafi zestaw hybrydowy z silnikiem benzynowym o pojemności aż 2 litrów. Jak na benzynową jednostkę ma on wyjątkowo wysoką sprawność termiczną. Nie znamy szczegółów, ale nowy Auris będzie na pewno oszczędniejszy niż poprzednik. Wraz z nim zadebiutują nowe przekładnie nastawione na wydajność – zarówno ręczna jak i automat CVT.

 

 

Dużą nowością będzie system napędu na wszystkie koła i to w dwóch wariantach. Pierwszy z nich będzie stosowany w wariantach benzynowych, więc będzie to podobny system jak u rywali. Inne rozwiązanie będzie w hybrydach – tam rolę napędu na tył będzie pełnił silnik elektryczny. Komputer będzie mógł przekazać aż 30% momentu obrotowego na tylną oś.

Oprócz tego na stoisku Toyoty w Genewie zaplanowano debiut odświeżonego Aygo oraz prezentację na temat sztucznej inteligencji, elektryfikacji i autonomicznej jazdy połączoną z europejskim debiutem pojazdów Concept-i Series oraz Toyota FINE-Comfort Ride Concept. Obejrzymy też nową Suprę, a raczej jej wersję wyścigową jako przedsmak produkcyjnej odmiany.

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.