Seat Mii – miejski mistrz oszczędności

Mieszkańcy dużych miast coraz częściej decydują się na zakup małych samochodów miejskich, idealnie dostosowanych do poruszania się po miejskiej dżungli. Takie auta mają szereg zalet – są niewielkie i zwrotne, zatem łatwo się nimi parkuje oraz manewruje po ciasnych ulicach. Mają małe silniki i są bardzo oszczędne. Do tego, dzięki współczesnym technologiom, są tez bardzo dobrze wyposażone i pomimo małych rozmiarów, także bezpieczne.

 

Z racji dużej liczby odbiorców, niemal każdy producent posiada obecnie takie auto w swojej ofercie. Jednym z najbardziej ciekawych pojazdów tego typu, znajdujących się obecnie w salonach, jest hiszpański Seat Mii. To brat bliźniak niemieckiego Volkswagena Up! i czeskiej Skody Citigo. Seat Mii wyróżnia się jednak najbardziej przebojowym wyglądem oraz bardzo bogatym wyposażeniem.

Auto produkowane jest w dwóch wersjach nadwozia. Mała, trzydrzwiowa jest doskonała dla singla, a większa, dzięki wygodniejszemu dostępowi do tylnej kanapy, sprawdzi się nawet w przypadku młodej rodziny z dzieckiem. Pomimo niewielkich rozmiarów (długość 3557 mm, szerokość 1641 mm, wysokość 1478 mm) wnętrze kabiny jest całkiem przestronne, poza tym producentowi udało się wygospodarować miejsce na bagażnik, mający prawie 250 l pojemności. Dla wielu nabywców ważne będzie także to, że niewielki Seat otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Seat Mii oferowany jest również w specjalnych wersjach, charakteryzujących się bardzo bogatym wyposażeniem i dodatkowymi elementami stylistycznymi. Przykładem może być Mii by Mango, przygotowany specjalnie dla wymagających pań.

Mii – super oszczędne auto miejskie

Seat Mii potrafi bardzo pozytywnie zaskoczyć niskim spalaniem. Pod maską samochodu montowany jest trzycylindrowy, litrowy silnik benzynowy, w dwóch wariantach mocy – 60 i 75 KM. Auto może być wyposażone także w system Start Stop, który dba o to, aby zmniejszyć spalanie podczas każdego postoju na światłach.

Najmniejsza jednostka benzynowa (60 KM) zużywa 5.6 l /100 km w cyklu miejskim, 3.9 l/100 km w cyklu pozamiejskim oraz 4.5 l/100 km w cyklu mieszanym. Silnik potrzebuje 14,4 sekundy, aby rozpędzić samochód do setki. Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jeszcze oszczędniejsza jest wersja Ecomotive, w której spalanie na 100 km jest niższe o około 0,5 l benzyny.

Mocniejszy wariant litrowego benzyniaka (75 KM), zapewniający znacznie lepszą dynamikę, jest także bardzo oszczędny. W podstawowej wersji potrzebuje 5.8 l/100 km w cyklu miejskim, 3,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim i 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Wersja 5Q, wyposażona w ten sam silnik oraz system Start Stop zużywa 4,6 l/100 km w czasie jazdy po mieście i 3,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim. Mocniejszy silnik potrzebuje nieco ponad trzynastu sekund, aby rozpędzić samochód do setki.

Seat Mii to zwinne, miejskie auto, które generuje bardzo niskie koszty utrzymania. Nowy Seat Mii prezentuje swoje wdzięki w autoryzowanym salonie Seata Switoń-Paczkowski w Zielonej Górze.
 

Źródło: Seat Świtoń-Paczkowski / art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości. Od najmłodszych lat jego ulubioną zabawą było zgadywanie samochodów po dźwięku silnika. Najlepszym prezentem na gwiazdkę, o czym wiedzą najbliżsi, niezmiennie jest prasa motoryzacyjna z całego roku. Pisze dla Was z humorem i pewną dozą uszczypliwości, ciesząc się z każdego komentarza pod swoimi tekstami.