Qoros 3 Hatch – kompakt z Chin

Chińska marka Qoros na zbliżającym się dużymi krokami salonie samochodowym w Genewie zamierza zaprezentować gotowy do sprzedaży kompakt. Obietnica prezentowania nowych modeli co pół roku zostaje więc spełniona! 

Chińczycy uczą się na swoich błędach szybciej, niż Koreańczycy. Ich samochody z roku na rok coraz bardziej zadziwiają. Nowy Qoros 3 Hatch to kompakt zbudowany na tej samej płycie podłogowej, co Qoros 3 Sedan (jeden z najbezpieczniejszych samochodów w klasie według NCAP – crash test poniżej). Jego długość wynosi niecałe 4,5 metra, a rozstaw osi i szerokość odpowiednio – 2,69 i 1,84 metra. Co ciekawe, za stylistkę auta odpowiada Gert Volker Hildebrand, który wcześniej współpracował z Mini i Mitsubishi.

qoros 3 hatch 5 Qoros 3 Hatch   kompakt z Chin

Co ciekawe, auto ma być dość bogato wyposażone. Na zdjęciach zauważycie pewnie 8-calowy wyświetlacz, lewarek od automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni DCT, czy system start&stop, który ma być podobno standardowy w każdym Qorosie (to akurat nie cieszy). O reszcie wyposażenia możemy jedynie spekulować, więc poczekajmy na oficjalne dane.

Do napędu auta posłuży silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i mocach: 126 KM i 156 KM. Podstawowa jednostka będzie przeciętnie dynamiczna. 11,6 sekundy (12,6 z DCT) do “setki”, w dzisiejszych czasach nie powala. Sytuację ratuje 156-konny motor, który standardowo wyposażony będzie w skrzynię dwusprzęgłową. Z takim silnikiem auto osiąga pierwszą setkę w 9,7 sekundy, co jest wynikiem przyzwoitym, ale nadal nie rewelacyjnym. Prędkość maksymalna – 210 km/h wygląda w teorii dobrze, ale nie wiem czy ktoś odważy się rozpędzić Qorosa do takiej wartości na liczniku.

qoros 3 hatch 2 Qoros 3 Hatch   kompakt z Chin

Czy moje obawy są uzasadnione, przekonamy się już niebawem. Auto zostanie zaprezentowane na 84. Salonie Samochodowym w Genewie, po czym trafi do sprzedaży w Europie. Czy będzie salon w Polsce, tego na razie nie wiadomo. Póki co Qoros otworzył przedstawicielstwo w Bratysławie. Trzeba przyznać, że Qoros 3 Hatch może stanowić ciekawą alternatywę dla koreańskich produkcji. Wszystko zależy od ceny!

 

 

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą oraz Hyundai i30 1.4, zwany przeze mnie pieszczotliwie Nissanem. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...