Największe w Polsce targi samochodowe otworzą swoje drzwi dla zwiedzających już w najbliższy piątek. Sprawdźcie czy warto jechać do Poznania!
Kilku marek oczywiście zabraknie, ale myślę, że i tak impreza zapowiada się całkiem sympatycznie. Bilety w kasach będą kosztowały 20 zł, a dojazd do Poznania z Warszawy, poza oczywiście paliwem, to wydatek ok. 40 zł autostradą w jedną stronę.
Motoryzacyjne nowości uporządkowaliśmy dla Was chronologicznie. Podczas Motor Show będzie można zobaczyć m.in.:
Aixam Crossline Premium
Aixam, francuski producent samochodów dla posiadaczy praw jazdy kat. AM i B1, zaprezentuje w Poznaniu m. in. najnowszy model z gamy VISION – Crossline Premium. Pojazd ten charakteryzuje się stylistyką typu crossover, niskim spalaniem (w cyklu miejskim wynosi ono zaledwie 2,96 l/100 km) oraz wszystkimi nowinkami technicznymi jak: nowoczesny komputer pokładowy, dotykowy tablet multimedialny marki Clarion, kamera cofania, czujniki cofania, światła do jazdy dziennej LED, automatyczna skrzynia biegów itp.
Pawilon 6A, stoisko nr 7
źródło: Aixam
———————
Arrinera Hussarya
Arrinera stanowi bazę dla dwóch produkcyjnych modeli Arrinery – drogowej i wyścigowej. Gwiazdą stoiska Arrinery w Poznaniu będzie wersja testowa auta – już bez zamaskowanego nadwozia, w konfiguracji z wolnossącym silnikiem V8, wyczynową skrzynią biegów oraz z zaawansowanym hamulcem aerodynamicznym. Ten ostatni to efekt współpracy z Politechniką Warszawską. Po osiągnięciu prędkości 120 km/h spoiler automatycznie się wysuwa, a wbudowany akcelerometr analizuje przeciążenia podczas hamowania, przesyłając sygnały do siłowników, które ustawiają płat pod kątem do 55 stopni, skracając drogę hamowania nawet o kilkadziesiąt metrów. W ramach pierwszej serii powstać mają 33 egzemplarze Arrinery Hussarya. Każdy z nich dostosowany zostanie do oczekiwań konkretnego nabywcy. W najwyższej konfiguracji auto uzyskiwać będzie prędkość do 340 km/h i przyspieszenia rzędu 3,2 sekundy do 100 km/h oraz w 8,9 s do 200 km/h.
Pawilon 6A, stoisko nr4
źródło: Arrinera Automotive
———————
Nowe Audi Q7
Nowe Audi Q7, jak informuje producent, wyznacza standardy w segmencie SUV-ów premium. Jednostki napędowe dostępne pod jego maską to: 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM). Rozpędzają one nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy (TDI) lub w 6,1 sekundy (TFSI). Na pokładzie znajdziemy tu Modułowy System Infotainment drugiej generacji oraz Audi virtual cockpit. Nowością jest możliwość zintegrowania smartfona z Google Android Auto lub z Apple CarPlay.
Pawilon 3A
źródło: Audi
———————
BMW
M3, BMW M4 Coupe i BMW M4 Cabrio
BMW M3 Limuzyna i M4 Coupe to wyczynowe samochody sportowe w wydaniu BMW M GmbH – i kolejna ewolucja filozofii BMW M, konsekwentnie rozwijanej w piątej już generacji M3. Po tym, jak 4. generacja BMW M3 Coupe znalazła ponad 40 000 nabywców, historię sukcesów pisać będzie dalej BMW M4 Coupe, które nazwą „M4” nawiązuje do nowego modelu, na którym je oparto. Po raz pierwszy w tym samym momencie co Coupe, na rynek wjeżdża także wariant 4-drzwiowy, nazwany zgodnie z logiką BMW M3 Limuzyna.
BMW M6 Coupe, Cabrio, Gran Coupe
Atletycznie uformowane nadwozia, to jednoznaczna wskazówka co do wyczynowego charakteru nowych modeli BMW M6. Seryjnie montowane lampy główne w technologii full-LED oraz rozbudowany przedni spoiler z wydatnymi wlotami powietrza nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z autami wyjątkowymi. Poszerzone błotniki, tak aby mogły pomieścić 19-calowe koła aluminiowe M (w modelu Gran Coupe – ekskluzywne koła 20-calowe, kute), opatrzone są klasycznymi „skrzelami” M z kierunkowskazami. Tylny pas wyposażony w dyfuzor i wydech
z dwoma podwójnymi końcówkami M nie pozostawiają wątpliwości jakie to auto. W modelach Coupe i Gran Coupe dopełnieniem jest wykonany z karbonu dach, które zarówno optycznie, jak i rzeczywiście obniżają wyraźnie środek ciężkości.
BMW i3
BMW i3 zwiastuje początek nowej ery elektrycznej mobilności. Stylistyka i nowatorska architektura pojazdu nie przeszkadzają jednak czerpać, typowej dla BMW, radości z jazdy.
BMW i8
Emocjonujący design, klasyczne proporcje samochodu sportowego i typowe dla BMW cechy stylistyczne w nowej interpretacji sprawiają, że obok tego samochodu nie da się przejść obojętnie. Lampy główne i tylne zespolone seryjnie w pełni w technologii diodowej LED, jako opcja dostępne lampy główne laserowe – po raz pierwszy na świecie montowane w samochodzie seryjnym.
Pawilon 6A, stoisko nr 13 i 12
źródło: BMW
———————
Nowe DS5
Po raz pierwszy w Polsce, zaprezentowana zostanie nowa marka Premium – DS Automobiles. Równo po 60 latach od premiery legendarnego modelu DS19, który stanowił rewolucję technologiczną, zostanie premierowo pokazany Nowy DS5, który obok swego wielkiego poprzednika, będzie gwiazdą stoiska Marki DS.
Pawilon 5A, stoisko nr 9
źródło: DS Automobiles
———————
Fiat Chrysler Automobiles
Na ekspozycji Grupy FCA będzie można obejrzeć najnowsze samochody marek Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Lancia oraz Abarth. Z pewnością dużą atrakcją dla odwiedzających targi będzie premiera produkowanego w Polsce Fiata 500 w wersji VINTAGE’57 oraz dwa najnowsze modele Grupy debiutujące w segmentach SUV i crossover – Fiat 500X oraz Jeep Renegade. Swoją targową premierę na „Motor Show Poznań” będzie miał również inny model Grupy – nowy Fiat Doblò.
Pawilon 5, stoisko nr 7
źródło: FCA
——————–
Ford
Po raz kolejny podczas Motor Show Ford zaprezentuje to, co najlepsze ze swojej stajni. Podczas Motor Show zobaczymy m.in. legendarnego Forda Mustanga oraz Forda S-Max Vignale Concept.
Pawilon 5, stoisko nr 7
źródło: Ford
——————–
Jaguar XE
Samochód klasy średniej ze sportowymi korzeniami, aluminiowy szkielet, dynamiczna sylwetka, klasyczny tylny napęd, najbardziej aerodynamiczny Jaguar w historii. Jaguar XE na nowo definiuje pojęcie sportowego sedana i w swojej klasie będzie prawdziwym samochodem dla wymagającego kierowcy. Lekka konstrukcja, opływowa sylwetka, luksusowe wnętrze oraz wyśmienite własności jezdne są świadectwem wizji założyciela firmy, sir Williama Lyonsa: „samochód to najbardziej przypominająca żywą istotę rzecz, jaką kiedykolwiek stworzymy”.
Pawilon 5, stoisko nr 1
źródło: Jaguar
——————–
Kia
Picanto
Nowa Kia Picanto miała swoją premierę zaledwie miesiąc temu, podczas salonu samochodowego w Genewie, a już trafiała do polskich salonów. Dostępne w trzech wersjach wyposażenia i dwóch rodzajach nadwozia miejskie auto kosztuje od 33 200 zł. Nowa Kia Picanto oprócz retuszu stylistycznego na zewnątrz i w środku, zyskała także wzmocnione hamulce i zmodyfikowany pod kątem spełnienia normy Euro 6 silnik 1.0. Samochód dostępny jest w wersji 3- i 5-drzwiowej, w trzech wersjach wyposażenia – M, L oraz XL. Do wyboru są dwa silniki benzynowe – 1.0 o mocy 69 KM oraz 1.2 o mocy 85 KM. Dodatkowo silnik 1.0 dostępny jest także z fabryczną instalacją LPG, objętą, tak jak i cały samochód, 7-letnią gwarancją.
Venga
Po pięciu latach od premiery rynkowej, Kia wprowadziła właśnie do sprzedaży zmodernizowaną wersję swego przeboju w segmencie kompaktowych B-MPV. Odświeżona Kia Venga otrzymała nowy design przedniego i tylnego pasa, bardziej nowoczesne wnętrze, nowe wzory felg z lekkiego stopu oraz poszerzoną paletę kolorów nadwozia. Samochód produkowany jest wyłącznie w zakładzie Kia Żylina na Słowacji i dostępny jest w 4 wersjach wyposażenia. Pod maską może znaleźć się jeden z czterech silników benzynowych lub diesla o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra i mocy od 90 do 128 KM, napędzających koła przednie poprzez pięcio- lub sześciostopniową skrzynię manualną lub czterostopniową przekładnię automatyczną.
Rio
Kia Rio to kolejny model, który przeszedł ostatnio facelifting. Samochód dostępny jest w 3 wersjach wyposażenia, z 4 do wyboru silnikami o mocy od 75 do 109KM, a jego ceny zaczynają się od 41 990 zł. Na restylizację nadwozia Rio 2015 składa się nowy design przedniego i tylnego zderzaka, lamp przeciwmgielnych oraz atrapy chłodnicy. Kabinę Rio rozjaśniają dodatkowe chromowane akcenty dekoracyjne oraz konsola centralna wykończona w kolorze fortepianowym. Liftingu zewnętrznego dopełniają trzy nowe wzory felg z lekkiego stopu w rozmiarze 15-, 16- i 17 cali. We wnętrzu samochodu uwagę zwraca nowy zestaw multimedialny KiaNaviSystem. System wyposażony jest w siedmiocalowy, kolorowy ekran dotykowy obsługiwany w języku polskim, kamerę cofania oraz slot karty SD na której przechowywane są mapy nawigacji.
Sorento
Design nowej Kia Sorento to efekt współpracy trzech centrów stylistycznych z Korei, Frankfurtu i kalifornijskiego Irvine. Pod względem przestronności Sorento dorównuje SUV-om o rozmiar większym. 7-miejscowe wnętrze daje się konfigurować na wiele sposobów. Asymetrycznie dzielone, niezależnie składane części kanapy ułatwiają dostęp do miejsc w trzecim rzędzie i pozwalają swobodnie kształtować pojemność ogromnej przestrzeni bagażowej. Wyposażenie Sorento obejmuje szereg zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak: system kamer Kia Round View Camera – ułatwiający parkowanie oraz Kia Smart Power Gate – system automatycznego otwierania klapy bagażnika w momencie wykrycia bliskości kluczyka. Sorento 3. generacji została wyposażona w nowej konstrukcji układy – zawieszenia i kierowniczy. Auto oferowane jest z dwoma silnikami wysokoprężnymi do wyboru – 2,0 l o mocy 185 KM i 2,2 l
o mocy 200 KM.
Niro
Miejski koncept Kia Niro to możliwy zwiastun ‘nowego gracza’ segmentu B, gotowego na podbój wielkich metropolii. Masywności wyglądu Kia Niro dodają specjalne opony 225/40 R20 wokół 20-calowych, pięcioramiennych felg z lekkiego stopu. Wsiadanie do kabiny pasażerskiej Niro odbywa się przez dwuścienne drzwi podnoszone na kształt skrzydeł motyla i otwierane przy pomocy płaskich uchwytów-klamek. Głównym źródłem mocy koncepcyjnego Niro silnik benzynowy o pojemności 1,6 lita i mocy 160 KM, który za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni dwusprzęgłowej napędza koła przednie. Do napędu osi tylnej – włączanego w razie gorszych warunków jazdy – służy hybrydowy system elektryczny o mocy 45 KM zasilany energią odzyskiwaną w trakcie hamowania.
Pawilon 5, stoisko nr 13
źródło: Kia
——————–
Nowy Land Rover Discovery Sport
„Premiera Discovery Sport była przełomowym momentem w 66‑letniej historii marki Land Rover” – powiedział Phil Popham, dyrektor ds. marketingu w Jaguar Land Rover Group. „Wprowadzamy nie tylko pierwszego przedstawiciela powiększającej się rodziny modeli Discovery, ale także uniwersalną konfigurację foteli 5+2 w segmencie kompaktowych pojazdów sportowo-użytkowych klasy Premium.
Pawilon 5, stoisko nr 1
źródło: Land Rover
——————–
Maserati
GranTurismo MC TROFEO
Unikalny model GranTurismo MC TROFEO, to uczestnik wyjątkowej serii wyścigowej Maserati Trofeo MC World Series, która odbywa się na sześciu torach w różnych zakątkach świata. Nadwozie GT MC TROFEO wyglądem przypomina drogowy odpowiednik tego modelu GranTurismo Sport oferowany w polskim salonie, jednak olbrzymi spojler i dyfuzor z tyłu natychmiast upewniają nas, że to zupełnie inne auto, stworzone do jazdy torowej. „Salonowe” GranTurismo Sport V8 4.7cc waży 1780 kg, jego wyścigowy odpowiednik jest lżejszy aż o 400 kg, wyposażony jest w hamulce Brembo, bez ABS. Koła przód 305/660/18, tył 325/705/18. W wyścigowej serii The Trofeo MC World Series udział może wziąć każdy kierowca z ważną licencją Competitor / Driver FIA International Licence Grade C (minimum) lub jej odpowiednikiem.
GranCabrio MC
GranCabrio to Maserati w pełnym blasku, od niepowtarzalnego stylu Pininfariny, po przestronne wnętrze, od rękodzielniczej precyzji wykonania każdego detalu po nadzwyczajną przyjemność z jazdy. Maserati GranGabrio MC potęguje doznania wszystkich pięciu zmysłów i sprawia, że podróż nawet dla 4-ch osób staje się cudowna przygodą nie poświęcając przy tym komfortu i kapitalnych osiągów. To samochód marzeń stworzony dla mężczyzn i kobiet poszukujących i otaczających się najpiękniejszymi przedmiotami. Tak, jak wszystkie modele Maserati, GranCabrio MC to pojazd dla wyrafinowanych koneserów. Dzisiejsze GranCabrio kontynuuje tradycję tworzenia najpiękniejszych kabrioletów zapoczątkowaną przez Maserati w 1950 roku modelem A6G Frua Spyder.
Quattroporte S Q4
Flagowy Maserati – Quattroporte to największy i niezwykle luksusowy model z parametrami zarezerwowanymi zwykle dla modeli sportowych. Mocny silnik, przestronna kabina zapewniająca kapitalną wygodę dla wszystkich podróżujących. Silnik 3.0 l, V6 bi-turbo o mocy 410 KM zaprojektowany przez Maserati Powertrain i zbudowany (podobnie jak wszystkie silniki benzynowe w innych modelach) w fabryce Ferrari w Maranello zapewniają gamę doznań nie spotykaną w innych samochodach. To duże auto (5262mm) z 8-mio biegowym automatem i doskonale zestrojonym dołączalnym napędem na cztery koła oznakowanym SQ4, osiąga prędkość 285 km/h, przyśpiesza w 4,9 sek, średnie zużycie paliwa 10.5 l/100km i droga hamowania 35,5 m.
Ghibli
Ghibli zapewnia prestiż i komfort podróżowania, jest doskonałym samochodem codziennego użytku. Opracowanie tego modelu to połączenie wszystkiego co w dzisiejszej motoryzacji najlepsze pod względem bezpieczeństwa, nowości technologicznych, stylistyki oraz satysfakcji z jazdy. Ghibli z kształtem zbliżonym do wyglądu coupe udanie łączy sportowy charakter z przestronnością sportowej limuzyny. Ghibli jest oferowane z dwoma silnikami turbo benzynowymi V6 produkowanymi przez Ferrari w Maranello, o pojemności 3.0 l i mocach 330 KM(napęd tył) i 410 KM. Ghibli SQ4 przyspiesza do 100 km/h w 4.8 sek, osiąga prędkość max 285 km/h i drogę hamowania 36m. To pierwszy model w 100-letniej historii firmy z silnikiem turbo Diesla – 3.0 l V6 o mocy 275 KM przy 600 Nm momentu obrotowego. Ghibli diesel przyśpiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 sek przy średnim zużyciu paliwa 5,9 l/100 km i przy średnim wskaźniku emisji CO2 158 g/km. System Maserati Active Sound zapewnia słynny, charakterystyczny dla samochodów Maserati dźwięk silnika. Wszystkie wersje Ghibli mają 8-mio biegową, automatyczną skrzynię biegów. Ghibli otrzymało 5* w teście zderzeniowym uzyskując 86/100 pkt i tytuł TOP SAFETY PICK w USA oraz zostało uhonorowane wieloma prestiżowymi, międzynarodowymi nagrodami za bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.
Pawilon 5, stoisko nr4
——————–
McLaren
Moto.pl i Autotrader.pl przygotowało dla odwiedzających Motor Show nie lada gratkę! Dzięki ich staraniom po raz pierwszy w Polsce oficjalnie pojawi się marka McLaren. W tym roku Na stoisku zostaną zaprezentowane dwa modele McLarena – 650S i 650S Spider. Swoją premierę miały one na zeszłorocznych targach w Genewie, a tym razem zostaną pokazane w naszym kraju. McLareny to w Polsce jedne z najrzadziej spotykanych samochodów sportowych. Jest ich znacznie mniej, niż Ferrari czy Lamborghini, dlatego zobaczenie ich na żywo będzie dla fanów sportowej motoryzacji wyjątkowym przeżyciem.
Pawilon 5A, stoisko nr 19
źródło: Moto.pl i Autotrader.pl
——————–
Mercedes
smart fortwo
Nowa generacja smarta fortwo zachowała kieszonkowe wymiary poprzednika – mierzy 2,69 m długości, a jej średnica zawracania wynosi zaledwie 6,95 m. Zmieniło się za to wszystko inne. Nowy smart jest o 6 cm szerszy, dzięki czemu oferuje więcej przestrzeni w kabinie, jeszcze lepiej się prowadzi, a przy tym zapewnia wyższy komfort jazdy. Jego dojrzałą stronę najlepiej obrazuje jednak wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, niespotykane w najmniejszych autach – m.in. system przeciwdziałający skutkom bocznego wiatru (standard), ostrzegający przed kolizją czy monitorujący pas ruchu.
smart forfour
Jestem wielki. Wyobraź sobie miejski samochód, w którym na wnętrze przypada blisko 8/10 długości karoserii, który jest zaskakująco zwrotny dzięki tylnemu napędowi, a do tego ma dwie pary drzwi i wygodnie mieści cztery osoby. Pasuje do smarta, ale dwie pary drzwi? A jednak! Nowy forfour, jak przystało na smarta, wykorzystuje każdy centymetr przestrzeni, oferuje jednak dwa dodatkowe miejsca. Na tle innych małych aut wyróżnia się nie tylko zwinnością – jego tylne drzwi otwierają się pod kątem niemal 90 st., a bagażnik mieści aż 260 l. I jak przystało na smarta, fortwo to mistrz personalizacji.
A 45 AMG
Czynnik „wow”. Ten model zmienił myślenie o Klasie A i o Mercedesie. Zmienił także myślenie o AMG. Na jego bazie inżynierowie z Affalterbach stworzyli superkompakt – z 360-konnym silnikiem 2.0 turbo, 7-biegową skrzynią zautomatyzowaną i lekkim, sprawnym napędem na cztery koła. Agresywne ospojlerowanie i sportowa atmosfera w kabinie sprawiają, że A 45 AMG gra na emocjach od pierwszego spojrzenia – choć estetyka jest tu tylko ubocznym efektem. Liczy się dynamika i emocje. Model osiąga „setkę” w 4,6 s, a podczas przyspieszania towarzyszy mu niepowtarzalna, przeszywająca ścieżka dźwiękowa.
CLA 45 AMG
Moc w stylowym opakowaniu. Przypominamy: CLA to kompaktowy sedan. Łatwo o tym zapomnieć, spoglądając na jego zjawiskową stylizację. W dodatku uroda idzie tu w parze z walorami dynamicznymi – CLA jest jednym z najbardziej aerodynamicznych aut świata. W wersji AMG uwalnia pełen swój potencjał, nie tylko ten estetyczny – napędza ją bowiem najmocniejszy 4-cylindrowy silnik na świecie. 2-litrowa jednostka turbo osiąga moc 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Aby niezawodnie przenieść siłę napędową na asfalt, model wyposażono w aktywny napęd na obie osie 4MATIC.
GLA 45 AMG
SUV wyczynowy. Wraz z GLA 45 AMG sportowa marka Mercedes-Benz debiutuje na nowym dla siebie terytorium. Oto kompaktowy SUV z genami AMG – od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 s, osiąga prędkość 250 km/h, a napęd na cztery koła 4MATIC ze zmiennym rozdziałem momentu obrotowego zapewnia mu niezawodną trakcję w każdych warunkach. Dynamika jazdy GLA 45 AMG osiąga poziom niżej zawieszonych, bardziej zwartych kompaktów – a to za sprawą sportowego zawieszenia i progresywnego układu kierowniczego AMG oraz hamulców z kompletem wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 350/330 mm (przód/tył).
AMG C 63
Wierna ośmiu cylindrom. 4.0 V8 biturbo, 476 KM i 650 Nm lub 510 KM i 700 Nm, 4,0-4,2 s do „setki” i nawet 280 km/h – tyle wystarczy, by opisać nową odsłonę najmocniejszej Klasy C. Lżejszą, mocniejszą, jeszcze bardziej żywiołową na torze, a jednocześnie bardziej przyjazną na co dzień. C 63 otrzymał rozwiązania z najnowszego coupe GT, m.in. dynamiczne poduszki silnika, aktywne zawieszenie i wydech oraz mechaniczną szperę z elektronicznym sterowaniem. Inżynierom ze Stuttgartu udało się przy tym pogodzić sprzeczności – choć model zachował jednostkę V8, średnio zużywa poniżej 9 l/100 km.
CLA Shooting Brake
Praktycznie piękny. CLA Shooting Brake to piąty model w rodzinie kompaktów Mercedesa i podobnie jak sedan CLA, wyznacza trendy w klasie. Ma funkcjonalną kabinę i pojemny bagażnik (495-1345 l), wydajne silniki (występuje też z napędem na obie osie), a jednak bardziej przypomina sportowe coupe niż rodzinne kombi. Wystarczy rzut oka na bezramkowe szyby w drzwiach, opadającą linię dachu i atletyczne przetłoczenia. Już sama nazwa zdradza zresztą jego charyzmatyczne DNA: dawniej terminem „shooting brake” określano w Anglii powozy do łamania młodych, dzikich koni i służące do wypraw na polowania.
Mercedes-Maybach S
Crême de la crème. Wielkość i styl, połączone z technologicznym zaawansowaniem oraz niezrównanym komfortem – oto cechy najbardziej luksusowych limuzyn Mercedesa. Ich historia sięga niemal samych początkowych automobilizmu, a kolejne modele – 770, 300 „Adenauer”, 600 czy 600 SEL – wyprzedzały swoje czasy i torowały drogę innowacyjnym rozwiązaniom. Dziś tradycje te kontynuuje Mercedes-Maybach z przedłużonym względem Klasy S rozstawem osi (do 336,5 cm) oraz bogatym wyposażeniem, obejmującym między innymi luksusowe tylne fotele, elektryczne rolety okien czy posrebrzane kieliszki Robbe & Berking.
AMG GT
Zaprojektowany przez kierowców wyścigowych. Mercedes-AMG GT to drugi po modelu SLS AMG sportowy samochód stworzony od podstaw w Affalterbach, siedzibie marki Mercedes-AMG. Rasowe coupe powstało według najlepszych wzorców ze świata motorsportu: nisko położony środek ciężkości, niewielka masa własna (od 1540 kg), skrzynia biegów przy tylnej osi, aktywne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, blokada tylnego dyferencjału oraz 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM. Ale GT to również Mercedes – torowe osiągi łączy z codzienną funkcjonalnością i najwyższym poziomem bezpieczeństwa.
Bolid F1 W05 Hybrid (replika)
Na imię mam „Sukces”. Sercem W05 jest hybrydowy zespół z nową jednostką 1.6 V6 turbo, która zastąpiła w ubiegłym sezonie wolnossące silniki 2.4 V8. Formuła 1 znów stała się laboratorium technologii, które w przyszłości mają szansę trafić do aut cywilnych, a fani wyścigów byli świadkami najbardziej emocjonującej rywalizacji zespołów od wielu lat. 13 z 16 zwycięstw w ubiegłorocznych wyścigach F1 mówi jednak samo za siebie – „Srebrna Strzała” W05 doprowadziła Lewisa Hamiltona do tytułu najlepszego kierowcy F1, Nico Rosbergowi zapewniła drugie miejsce, a Mercedesowi dała mistrzostwo konstruktorów.
Pawilon 5, stoisko nr 2
źródło: Mercedes-Benz
——————–
Mitsubishi L200
Podczas Motor Show będzie można zobaczyć również model Mitsubishi L200, który na Polskie drogi wyjedzie dopiero jesienią. Mitsubishi L200, jak twierdzi producent, to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który oferuje komfort i własności jezdne samochodu osobowego. Wyróżnia go całkowicie nowa, atletyczna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Masę samochodu utrzymano na niskim poziomie, uzyskując znakomity stosunek mocy do masy a współczynnik oporu powietrza udało się obniżyć do wielkości 0,40. Powiększono ilość miejsca w kabinie, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów samochodu (uzyskując też najmniejszy promień skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszący 5,9 m) i zapewniając długość przestrzeni ładunkowej na konkurencyjnym poziomie.
źródło: Mitsubishi
Pawilon 6A, stoisko nr 11
Nissan SWAY
Po światowej premierze na targach w Genewie Poznań jest pierwszym miejscem w Europie, gdzie auto jest pokazywane publicznie. SWAY to zaskakujący czterodrzwiowy samochód koncepcyjny, prezentujący możliwe kierunki stylistyczne nowej generacji małych Nissanów. Samochód został zbudowany według tych samych reguł, co bestsellerowe crossovery Qashqai i Juke i ma wstrząsnąć tradycyjnie konserwatywnym rynkiem hatchbacków z segmentu B.
Pawilon 6A, stoisko nr 8
źródło: Nissan
——————–
ŠKODA
Nowa Superb
Jeszcze bardziej elegancka, z przejmującymi detalami, odważnymi, ostrymi krawędziami.
Nowa Fabia
Już pierwsze linie jej projektu zdradzają, że jest to atrakcyjny samochód z typowymi dla marki genami, wyrazistym charakterem oraz młodzieńczą energią. To pierwsza seryjnie produkowana ŠKODA, w której projektanci marki wykorzystali elementy stylistyczne prosto z koncepcyjnego modelu VisionC.
fot. Adam Gieras – niebawem przeczytacie o niej w naszym teście (Fabia 1.0 MPI)
Pawilon 3A
źródło: Skoda
———————
Toyota
Nowy Auris
Zmodernizowany Auris wyróżnia się elegancką stylistyką nadwozia oraz komfortowym wnętrzem o prestiżowym wykończeniu i materiałach. Na uwagę zasługują także nowe systemy bezpieczeństwa. Do znanej już szerokiej gamy silników benzynowych, wysokoprężnych i napędu hybrydowego, dołączył całkowicie nowy silnik benzynowy 1.2 Turbo oraz silnik Diesla 1.6 D-4D. Nowy Auris w wersji hatchback i kombi (Touring Sports) będzie dostępny w polskich salonach w lipcu 2015 roku.
Nowa Avensis
Na klientów czekają całkowicie nowy, bardziej wyrafinowany projekt wnętrza oraz eleganckie, dynamiczne nadwozie z oświetleniem Full LED. Nowością są także
najbardziej nowoczesne systemy bezpieczeństwa „Toyota Safety Sense”. Do
bogatej gamy napędów dołączyły dwa silniki Diesla. Nowa wersja Avensis dostępna będzie w salonach już w czerwcu 2015 roku w dwóch wersjach nadwozia – limuzyna i kombi (Touring Sports).
Pawilon 5, stoisko nr 9
źródło: Toyota
———————
Renault
Kadjar
Wnosi nową dynamikę do przyjętych w tym segmencie kanonów, a także stanowi innowacyjną i atrakcyjną propozycję na rynku crossoverów. Model wyróżnia się płynną i atletyczną linią nadwozia. Posiada sportowe i wyrafinowane wnętrze, doskonale wykończone wysokiej jakości materiałami. Dostępne z napędem na dwa i na cztery koła, Renault KADJAR zaprasza do ucieczki od codzienności. Jednocześnie dzięki swoim kompaktowym wymiarom (4,45 m dł. i 1,84 m szer.) jest zwrotne, co przydaje się podczas jazdy po mieście. KADJAR wyposażony w nowoczesne systemy zapewnia dostęp do usług on-line dzięki tabletowi R-Link 2® oraz pełen komfort, który gwarantują najnowsze układy wspomagające prowadzenie auta. KADJAR dysponuje również wyjątkowo dynamicznymi i oszczędnymi silnikami, które pozycjonują go na najwyższym poziomie w tym segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2.
Espace
Jest jednym z flagowych modeli marki, który powraca jako duży crossover
o płynnej linii i masywnej, eleganckiej sylwetce. Nowy model zapewnia jeszcze większą przyjemność jazdy dzięki swojej zwrotności i zaskakującej wręcz dynamice jak na tak duży samochód. Zostało to osiągnięte dzięki znacznemu obniżeniu masy, a także dzięki systemowi Renault Multi-Sense®. Jego rolą jest koordynacja wszystkich systemów zapewniających wyjątkową przyjemność i komfort jazdy: układu 4 Control®, sterowanego zawieszenia, oświetlenia wnętrza i pracy silnika. Nowe Renault Espace ma wszystkie atuty, które od 30 lat stanowią o sukcesie tego modelu – doskonale doświetlone, przestronne i komfortowe wnętrze. W nowej edycji model zachwyca atrakcyjnym wnętrzem z wiszącą centralną konsolą oraz płynną linią, stanowiącą zapowiedź niepowtarzalnych wrażeń z jazdy.
Pawilon 6A, stoisko nr 5
źródło: Renault
Volkswagen
Passat ósmej generacji
Passat od lat cieszy się uznaniem klientów i ekspertów z branży, tylko w minionym roku sprzedano na świecie 1,1 miliona egzemplarzy. Najnowsza wersja Passata została wybrana Samochodem Roku 2015. Passat wyznacza standardy w swojej klasie, wyróżnia się zaawansowaną techniką, innowacyjnymi systemami oraz bardzo oszczędnymi silnikami. W tym roku zadebiutuje wersja GTE – hybryda plug-in. Samochód dysponuje mocą 218 KM i zużywa poniżej dwóch litrów paliwa na 100 km. Dystans 50 km potrafi pokonać w trybie elektrycznym, a całkowity zasięg wynosi ponad 1000 km.
Golf GTE
Jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych, kompaktowych modeli na rynku. Łączy sportowe emocje legendarnego Golfa GTI, a jednocześnie potrafi poruszać się w trybie elektrycznym nie emitując szkodliwych substancji do atmosfery. Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM. Maksymalna moc systemowa wynosi 204 KM. Do 100 km/h samochód rozpędza się w 7,6 s.
źródło: Volkswagen
———————————————–
informacja prasowa Motor Show 2015