Porsche 911R – a jednak!

Recenzje zgodnie mówią, że aktualne Porsche 911 GT3 jest autem genialnym. Pośród licznych zachwytów kryją się jednak również głosy purystów, którzy chcieliby mieć wybór i móc kupić GT3 z manualną skrzynią biegów zamiast obowiązkowego obecnie PDK. Porsche nie pozostaje głuche na takie opinie i przedstawia model 911R.


Pod tą nazwą (użytą ostatnio w 1967 roku) kryje się model, który jest lżejszy od GT3, ma węższe tylne opony, by pozwolić na nieco poślizgów, no i wreszcie współpracuje z manualną skrzynię biegów. Do tego wolnossący (uff!) silnik wytwarzający 475 KM. 0-100 w okolicach 3 sekund… o ile oczywiście umiesz wystarczająco szybko zmieniać biegi. Tutaj już nikt Cię nie wyręczy!

Z zewnątrz spokojniej – bez tylnego spojlera.

1

 

Porsche planuje wypuścić 600 egzemplarzy, a płachtę z pierwszego z nich oficjalnie ściągnie na salonie samochodowym w Genewie. Będzie gratka dla kolekcjonerów!

fot. www.carmagazine.co.uk, Porsche

 

Dyskusja

komentarzy

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Pasjonat motoryzacji od dziecka. Uczył się czytać na katalogach „Samochody Świata”, a jego pierwsze słowa to podobno „dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna”. Na Wartburgi kiedyś mówił „cham”, zanim mama nie wytłumaczyła mu, że chodziło jej o kierowcę, a nie o samochód. Zapisuje wszystkie modele aut, które prowadził (powoli zbliża się do trzystu). I chociaż na jego liście jest wiele mocnych i drogich pojazdów, to zadziwiająco dużą radość z jazdy dały mu też Fiat Uno 0.9 i Citroen Berlingo z wolnossącym dieslem. Lubi hot hatche, chociaż coraz częściej myśli też o wielkiej, wygodnej limuzynie – czy to już starość? Po godzinach wraz z dwoma kolegami rozkręca bloga: www.fahrwerk.pl