Podsumowanie 2013 roku

Rok 2013 był moim pierwszym pełnym rokiem w MotoPodPrąd. W tym czasie udało mi się opublikować na łamach naszego portalu ponad trzydzieści tekstów. Niektóre z nich bardzo Wam się spodobały, niektóre były kontrowersyjne i wywołały prawdziwą burzę w komentarzach. Jednak najważniejsze jest to, że udało mi się osiągnać założony cel: mieć swoje zdanie — pod prąd mainstreamowemu myśleniu i ślepemu zapatrzeniu w nowoczesność.

Z okazji zakończenia roku, należy się Wam jakieś podsumowanie. Wobec tego, przygotowałem zestawienie laureatów wybranych spośród aut przetestowanych w ubiegłym roku:

Najładniejszy testowany samochód

Alfa Romeo Giulietta

(…) na pierwszy rzut oka kobiecy samochód, okazuje się być chyba nawet bardziej męski. Mam wrażenie, że to samochód, który zechce kobieta, a cieszył się nim — tak na prawdę — będzie facet. Bo kobieta zapewne nie doceni tych typowo męskich atutów Giulietty, ale za to będzie jej się podobać, a to przecież najważniejsze. (…)

DSC_1130

Najwygodniejszy testowany samochód

Lancia Thema

Nowa Lancia Thema to ciekawe auto. Ciekawe nie tylko ze względu na swoje walory, ale przede wszystkim ze względu na genezę. Lancia Thema to w końcu bliźniacza konstrukcja drugiej generacji Chryslera 300C, a ten amerykański krążownik, w swoim pierwszym wcieleniu, był bardzo „charakternym” samochodem. Czy jego zeuropeizowane przez Lancię, drugie wcielenie, nie straciło charakteru? (…)

DSC_1043

Najbardziej wszechstronny samochód

Volvo XC70

Volvo już w drugiej połowie lat 90-tych produkowało podwyższoną wersję swojego flagowego kombi. Znacznie później niszę tą wychwyciło Audi ze swoim Allroadem, który bazował na ówczesnym A6. Przez długi czas te dwa modele były dla siebie właściwie jedyną konkurencją. Pomysł na samochód według mnie całkiem niezły. Zarówno wszystkie generacje XC70-tki, jak i Allroadów, to udane samochody. Prowadzą się nieźle, są mega-pakowne i wygodne, do tego bardzo luksusowe. (…)

DSC_1383

Największe rozczarowanie

Mitsubishi Outlander

(…) Pierwszy Outlander był samochodem pełną gębą, w starym dobrym stylu. Zresztą podobnie do ówczesnego Forestera. Niestety zmiany rynkowe i chęć sprzedawania jak największej ilości samochodów połączyły losy obu modeli i kolejne generacje, czyli Forester III i Outlander II, bardziej przypominały już małe SUVy, upodabniając się do na przykład Toyoty RAV-4. Szkoda. (…)

DSC_1182

Największe pozytywne zaskoczenie

Dacia Sandero Stepway

(…) Dacia Sandero Stepway zaskoczyła mnie bardzo swoją dynamiką. Trzy razy sprawdzałem, czy aby na pewno ma ona silnik 90-konny. Wrażenia z jazdy wskazywały na moc zdecydowanie powyżej stu koni. Po latach ewolucji, jednostka 1.5 dCi osiągnęła naprawdę dobrą charakterystykę pracy i niezły kompromis między dynamiką a spalaniem. (…)

DSC_0943

Test roku

BMW M135xi

Nie ukrywam, że na test tego białego cacka czekałem z niecierpliwością. Jeździłem różnymi M3 i M5, więc wiedziałem, że musi być dobrze. Łatwo było przewidzieć, że znaczek M będzie godnym partnerem do jazdy. W końcu 320 koni mechanicznych w niedużej „jedynce” musi dawać frajdę z jazdy. (…)

DSC_1516

Czekam na Wasze opinie na temat wyłonionych zwycięzców.

Mam nadzieję, że rok 2014 będzie równie obfity w testy i ciekawe, godne wyróżnienia samochody. A tymczasem, zachęcam do lektury wyżej wymienionych testów.

Szczęśliwego Nowego Roku!

Artur Ostaszewski

Dyskusja

komentarzy

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Od lat dziennikarz motoryzacyjny, od dziecka pasjonat samochodów. Ma całą kolekcję kultowych, corocznych katalogów "Samochody Świata". Do tej pory kupuje gumy "Turbo" na Allegro. Od 18-go roku życia pisze do różnych tytułów, a od kilku lat pracuje również w TVN Turbo. Prowadził najróżniejsze motoryzacyjne perełki - od Malucha, czy Wartburga z lat 60-tych, po Lambo i SLS-a. Zwolennik tylnego napędu, przeciwnik ekologii w motoryzacji.