Oficjalnie: Opel Insignia Sports Tourer

Jakiś czas temu pojawiły się u nas zdjęcia szpiegowskie nowej Isigni kombi, czyli Sports Tourer. Teraz już oficjalnie możemy napisać: oto ona w pełnej krasie.

 

Kombi jest tak samo zgrabne jak sedan (Grand Tourer), tak samo znacznie straciło na wadze, ale oferuje znacznie więcej praktyczności. Co ciekawe, bagażnik w standardowym ustawieniu ma taką samą pojemność jak u poprzedniczki, czyli 520 litrów, ale po złożeniu oparć tylnej kanapy jest to już o 108 litrów większa objętość. Jest to spowodowane dłuższym o 73 mm nadwoziem i o 92 mm zwiększonym rozstawem osi, co w całości zostało ‘zużyte’ na potrzeby osób podróżujących z tyłu.

 

2017 opel insignia sports tourer 1 Oficjalnie: Opel Insignia Sports Tourer

 

Poza tylną częścią wszystko jest identyczne jak w Isigni Grand Tourer. W tańszych wersjach Sports Tourer będzie występował jako przednionapędowiec, w droższych z napędem AWD i systemem wektorowania momentu obrotowego. Po raz pierwszy dostępne będą także reflektory LED złożone z 16 diod każdy. Obie wersja nadwoziowe Insigni zostaną wkrótce pokazane publiczności, a niedługo potem ruszą zamówienia.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Opel

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.