Nowe BMW serii 3 – wszystko co o nim wiemy

Bestseller z Bawarii zadebiutuje za kilka tygodni. Co do tej pory udało się potwierdzić?

Obecna na rynku seria 3 zadebiutowała w 2011 roku i choć wciąż wygląda dobrze, to czas na następcę. Nowa generacja opatrzona kodem G20 zadebiutuje w październiku podczas salonu w Paryżu i jest to pierwsza potwierdzona informacja na temat tego samochodu. Druga jest taka, że auto jest w ostatniej fazie testów dynamicznych na Nurburgringu.

BMW zdradza, że skupiło się bardzo mocno na właściwościach jezdnych nowej serii 3 i dotyczy to wszystkich wersji silnikowych. Środek cięzkości jest obniżony, masa spadła o około 55 kg jednocześnie poprawiła się sztywność nadwozia i zawieszenia. Z pakietem M auto będzie siedziało na zawiasie 10 mm niżej. Nowe BMW ma mieć też zmyślne, sterowane komputerowo zawieszenie dostosowujące się do warunków drogowych i ograniczające wibracje oraz poprawiające trakcję w czasie sportowej jazdy.

2019 bmw 3 series teaser 1 Nowe BMW serii 3   wszystko co o nim wiemy

Silniki oferowane do nowego modelu będą oczywiście takie same lub mocniejsze, w tym najmocniejszy silnik 4-cylindrowy jaki kiedykolwiek zawitał pod maskę seryjnego BMW. Ogólnie gama silnikowa będzie obejmowała zarówno wersje diesla, benzynowe, hybrydy, usportowione M340i, M340d oraz w pewnym momencie w przyszłości pojawi się wersja całkowicie elektryczna. Zapomniałbym o M3 i M3 CS – też są w przygotowaniach.

565854 Nowe BMW serii 3   wszystko co o nim wiemy

Została kwestia wyglądu. Zdjęcia szpiegowskie niewiele pokazują, ale tak jak bywało w poprzednich latach należy spodziewać się ewolucji, a nie rewolucji. Auto powinno być nieco większe i mieć większy rozstaw osi. Tylne drzwi będą większe, a lampy zarówno z przodu jak i z tyłu smuklejsze, a całość zostanie przyozdobiona większymi ‘nerkami’. Wniosek jest taki, że każdy bez trudu zidentyfikuje nadchodzące auto jako BMW serii 3. Wnętrze zostanie na pewno naładowane technologią z większych modeli, ale także nie będzie się znacząco różnić od poprzednika.

Salon Paris Motor Show zaczyna się 4 października i właśnie wtedy dowiemy się szczegółów technicznych i stylistycznych na temat najlepiej sprzedającego się modelu BMW.

Bartłomiej Puchała
fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.