Dokonując faceliftingu swojego najpopularniejszego modelu Czesi zdecydowali się na odważną zmianę – układ podwójnych reflektorów. Ale to nie koniec zmian.
Oprócz nowego przodu przypominającego teraz Skodę Superb z dodatkiem Mercedesa W212 niewiele zmieniło się na zewnątrz Octavii. Pojawią się alufelgi w nowych wzorach, światła full LED oraz ciekawszy układ wewnątrz tylnych lamp. Więcej nowości znajdziemy na liście wyposażenia.
Octavia czerpie z większych modeli ile tylko może. Z Kodiaq zaadaptowano konsolę centralną z nowocześniejszym i większym ekranem, a przyciski fizyczne ustąpiły miejsca dotykowym panelom. Na pokładzie będzie więcej systemów bezpieczeństwa np. automatyczne hamowanie przed przeszkodą. Po raz pierwszy w Octavii pojawi się podgrzewana kierownica, a do wersji kombi będzie można zamówić praktyczny zestaw akcesoriów do bagażnika, znany z Superba.
Gama silnikowa obejmuje jednostki TSI i TDI o pojemnościach od 1.0 do 2.0 i mocach w przedziale 84 – 184 KM. Wersja vRS wejdzie do sprzedaży później; zapowiedzi mówią o mocy 245 KM. Tymczasem słabsze wersje będzie można już wkrótce zamawiać, a odbierać na początku roku 2017.
Bartłomiej Puchała
fot. Skoda