Następne Porsche 911 Turbo S może mieć aż 630 koni

Nadchodzą ciężkie czasy dla włoskich supersamochodów. Humor ponownie popsuje im Porsche. Na horyzoncie widać już najmocniejsze 911 Turbo w historii.


Obecna generacja Porsche 911 w odmianie Turbo S legitymuje się mocą 580 KM. W połączeniu z napędem na cztery koła i przekładnią PDK pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w niesamowitym czasie 2.9 sekundy, zaś wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero przy 330 km/h. Wydawałoby się, że to już na tyle imponujące osiągi, zawstydzające wiele droższych i bardziej prestiżowych konkurentów, że 911 osiągnęło szczyt swoich możliwości.

Na szczęście, nic z tego. W 2019 roku do salonów ma trafić kolejna generacja modelu, oznaczona kodem 992. Oczywiście w gamie nie zabraknie modelu Turbo S. W odróżnieniu od ostrzejszych wersji GT3 czy GT2, Turbo jest zawsze autem zachowującym komfort i użyteczność na co dzień… przy zapewnieniu atomowych osiągów.

Pod maską 911 992 Turbo S ma pracować znana już i obecnie jednostka 3.8 z podwójnym doładowaniem. Zostanie jednak wzmocniona przy wykorzystaniu części z wersji GT2 RS. Bardzo możliwe, że osiągnie aż 630 KM.

Nowa generacja 911 ma być szersza od obecnej, co pozytywnie wpłynie na stabilność przy dużych prędkościach. Zmiany zewnętrzne wobec aktualnego modelu 991 nie będą spektakularne, ale poprawią aerodynamikę auta. Następne 911 będzie pierwszym dostępnym również jako hybryda plug-in.

Dyskusja

komentarzy

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Pasjonat motoryzacji od dziecka. Uczył się czytać na katalogach „Samochody Świata”, a jego pierwsze słowa to podobno „dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna”. Na Wartburgi kiedyś mówił „cham”, zanim mama nie wytłumaczyła mu, że chodziło jej o kierowcę, a nie o samochód. Zapisuje wszystkie modele aut, które prowadził (powoli zbliża się do trzystu). I chociaż na jego liście jest wiele mocnych i drogich pojazdów, to zadziwiająco dużą radość z jazdy dały mu też Fiat Uno 0.9 i Citroen Berlingo z wolnossącym dieslem.
Lubi hot hatche, chociaż coraz częściej myśli też o wielkiej, wygodnej limuzynie – czy to już starość? Po godzinach wraz z dwoma kolegami rozkręca bloga: www.fahrwerk.pl