Renault Mégane R.S. Trophy-R pokazało kto rządzi na Pętli Północnej. Najlepszy dotychczas rezultat został poprawiony o 4 sekundy!
Seat Leon Cupra nie jest już najszybszym przednionapędowym kompaktem na Nordschleife. Jego wynik 7 minut 58 sekund został zmiażdżony. Od teraz oficjalny rekord wynosi 7 minut 54 sekundy i 36 setnych i należy do ultra mocnego Mégane R.S Trophy-R. Przepis na sukces Renault? Redukcja masy, większa moc i lepsze zawieszenie.
Ekstremalne Mégane R.S wyposażono w silnik o pojemności 2,0 l i mocy zwiększonej do 275 KM, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2. Samochód jest też aż o 101 kilogramów lżejszy. W środku zamontowano ultra lekkie fotele Recaro Pole Position z poliwęglanu. To nie wszystko. Układ hamulcowy z tarczami z aluminium i stali o średnicy 350 mm zredukował masę o 3 kg, a litowo-jonowy akumulator o kolejne 16 kg. Na próżno szukać też tylnej wycieraczki, radioodtwarzacza, klimatyzacji czy dodatkowych wygłuszeń.
Styliści zadbali też o odpowiedni wygląd auta. Dwukolorowe nadwozie zostało ozdobione listwą F1 z oznaczeniem Trophy-R oraz naklejkami na bokach. Uwagę przyciągają też alufelgi z obręczami Speedline. We wnętrzu znalazł się mieszek hamulca ręcznego obszyty alcantarą, skórzana gałka dźwigni biegów oraz czerwone przeszycia tapicerki i pasy bezpieczeństwa w tym samym kolorze.
Sprzedaż ruszy wkrótce. Na rynek trafi 250 egzemplarzy Mégane R.S. 275 Trophy-R, z czego polscy dilerzy otrzymają 5. Jacyś chętni?
Adam Gieras
fot. Renault