Na rok modelowy 2018 zaprezentowano zupełnie nowe BMW X3, także z literką M.
Wraz ze świeżo zaprezentowaną generacją BMW X3 pojawi się wersja oznaczona literką M. Będzie to 'tylko’ M40i, ale emocji nie zabraknie. Pod maską tej X3 zagości silnik benzynowy 3.0 z doładowaniem o mocy 360 KM. Zastępuje on w gamie dotychczasowe XDrive35i, ale wyróżnienie go znakami M Performance nadaje tej wersji swoistej ekskluzywności. Osiągi są więcej niż wystarczające: sprint 4,6 s do 100 km/h oraz ograniczone elektronicznie 250 km/h prędkości maksymalnej. Nowością jest także słabszy, dwulitrowy silnik w XDrive 30i osiągający 252 KM. Tym samym z oferty znika oznaczenie XDrive28i. Dla oszczędnych przewidziano diesla 2.0 o mocy 190 KM oraz kilka silników znanych z innych modeli marki. W 2020 r. producent przewidział wersję full-electric.
Całe auto urosło, a najlepiej widać to w rozstawie osi – dodano tu 5,5 cm, które powinno przełożyć się na przestrzeń wewnątrz. Design zewnętrzny i wewnętrzny pozostał bardzo podobny do poprzednika, choć wzbogacony o ciekawe detale: grill z wzorem 3D, bardziej muskularne kształty maski i błotników oraz nowocześniejsze oświetlenie. BMW X3 będzie oferowane w standardzie jako XLine, a za dopłatą jako Luxury Package oraz M Sport Package. Pierwsze dwie różnią się detalami, a w wersji M Package można spodziewać się pełnego pakietu zewnętrznego.
Jak można się spodziewać po BMW, napęd na obie osie XDrive ma charakter służący szybkiemu pokonywaniu łuków. Komputer inteligentnie rozdziela napęd na poszczególne koła w celu optymalizacji trakcji. Rozdział mas 50:50 zwiastuje ponadprzeciętne własności jezdne nowego X3.
BMW X3 na rok modelowy 2018 pojawi się w sprzedaży w listopadzie. Ceny nie są jeszcze znane.
Bartłomiej Puchała
fot. BMW