Jak rozpoznać dobry serwis samochodowy?

Odnalezienie dobrego, czyli godnego zaufania i w pełni profesjonalnego serwisu samochodowego to marzenie każdego kierowcy. Nikt z nas nie chce przecież oddawać samochodu w ręce mechaników nieprzygotowanych do tego, aby uporać się z naprawą czy wymianą części. Gdy nie wiemy, do kogo zwrócić się o pomoc, nawet najmniejsza usterka urasta do rangi problemu spędzającego nam sen z powiek. Na co więc zwracać uwagę, gdy poszukujemy dobrego serwisu? Jakie sygnały ostrzegawcze powinny raz na zawsze utwierdzić nas w przekonaniu, że w danym serwisie lepiej nie zostawiać naszego samochodu? Oto krótki przewodnik, dzięki któremu każdy kierowca doskonale poradzi sobie z poruszaniem się w gąszczu ofert samochodowych serwisów!

 

Poszukiwanie pomocy wśród znajomych i nie tylko

Pierwszą rzeczą, jaką robimy, gdy szukamy dobrego serwisu samochodowego, jest poszukiwanie opinii wśród znajomych czy członków rodziny. Jeśli znani nam kierowcy dzielą się z nami swoimi (dobrymi) doświadczeniami, część problemu jest już za nami. Gorzej jeśli w naszym najbliższym towarzystwie kierowców raczej nie ma lub ci, z którymi możemy porozmawiać, sami nie znaleźli jeszcze dobrego serwisu samochodowego. Wówczas jedynym rozwiązaniem jest poszukiwanie opinii w internecie. Całe szczęście nie jest to takie trudne – mamy do wyboru internetowe fora oraz wiele innych witryn, za pośrednictwem których kierowcy wystawiają auto serwisom opinie, piszą komentarze dotyczące ich pracy etc.

 

Kontakt telefoniczny

Gdy już wybierzemy jeden lub więcej warsztatów samochodowych, które wzbudzają w nas odpowiednią dozę zaufania, powinniśmy do nich zatelefonować, by porozmawiać z ich właścicielami czy pracującymi w nich mechanikami. Okazuje się bowiem, że kontakt telefoniczny może bądź szybko nas do danego auto serwisu przekonać, bądź zupełnie nas do niego zniechęcić. Kluczem okazuje się tu być profesjonalne podejście osoby, z którą rozmawiamy. Można jednak zapytać: Co w praktyce oznacza owo „profesjonalne podejście”? Chociażby to, że mechanik przedstawia się, gdy odbiera telefon, mówi pewnie i rzeczowo o terminach realizacji i kosztach usług etc.

 

Wizyta w warsztacie

Wiele o jakości świadczonych w danym warsztacie usług powie nam również wygląd warsztatu, przy czym mowa tu przede wszystkim o tej jego części, w której mechanicy zajmują się naprawianiem samochodów, a nie tylko tej, w której przyjmuje się klientów. Kamil Sieradzki, mechanik z mobilnego warsztatu samochodowego i pomocy drogowej Besthol, wyjaśnia: „Kierowcy przyjeżdżający do serwisu, w którym chcą zostawić samochód powinni zwracać uwagę na to, czy panuje w nim porządek, czy znajdujące się w nim samochody są ustawione tak, aby niemożliwe było ich przypadkowe ubrudzenie lub uszkodzenie, czy fotel kierowcy, dywaniki oraz kierownica są zakryte folią etc. Wszystkie tego typu detale świadczą bowiem o profesjonalnym podejściu mechaników do pracy lub, ewentualnie, o braku takiego podejścia. Podobnie jest w przypadku usług pomocy drogowej i mobilnego warsztatu samochodowego. Auta naprawiane na drodze lub w miejscu wskazanym przez Klienta, a także pojazdy holowane również powinny być odpowiednio zabezpieczane przed zabrudzeniami. Wizytówką warsztatu powinni być także sami pracownicy oraz narzędzia ich pracy. O randze auto serwisu może powiedzieć nam także wystawiana przez daną firmę dokumentacja np. protokół przyjęcia pojazdu do naprawy itp.

 

Obowiązkowe formalności

Trzeba pamiętać, że naprawa samochodu czy wymiana jego części nie odbywa się bez uprzedniego dopełnienia pewnych formalności. Przed przystąpieniem do pracy warsztat powinien przygotować zlecenie naprawy (dokument zawierający m.in. wszelkie informacje dotyczące tego, jakie działania będą podejmowane przez mechaników, wraz z ich przybliżoną ceną oraz terminem realizacji) oraz protokół przyjęcia pojazdu (zawierający m.in. dane samochodu, np. markę, numer nadwozia etc.). Jeśli mechanik w wybranym przez nas warsztacie nie chce wystawić owych dokumentów czy bagatelizuje potrzebę ich podpisania, lepiej mu podziękować i nie decydować się na korzystanie z jego usług.

 

Dodatkowe zalety serwisów samochodowych

Do tej pory mówiliśmy tylko o standardach, które musi spełniać dany warsztat samochodowy, abyśmy w ogóle chcieli skorzystać z jego usług. Warto jednak dodać, że niektóre serwisy wyróżniają się na tle innych, nawet tych świadczących usługi wysokiej jakości, pewnymi dodatkowymi zaletami. Mowa tu oczywiście o serwisach, które nie tylko doskonale radzą sobie z przeglądami, naprawami czy wymianami części, ale dbają również o zapewnienie klientom maksimum komfortu. Należą do nich np. mobilne warsztaty samochodowe, czy te oferujące usługi door to door i usługi z zakresu pomocy drogowej. Takie firmy pracują przez całą dobę i po otrzymaniu telefonicznego zgłoszenia wysyłają specjalistów (mechaników lub elektryków samochodowych) pod wskazany adres, a następnie diagnozują usterkę w aucie, wyceniają naprawę i przeprowadzają proces naprawczy na miejscu.

Podsumowując – dobry warsztat samochodowy to taki, w którym otrzymamy dokumenty potwierdzające wykonywaną usługę oraz wycenę naprawy przed jej rozpoczęciem. Dobry auto serwis to taki, który przedstawi Klientowi diagnozę pojazdu przed przystąpieniem do naprawy i odpowie na ewentualne pytania. Szukając najlepszych mechaników warto oprzeć swoje poszukiwania na opiniach bliskich osób i zajrzeć na opinie zamieszczone w Internecie.

 

Źródło: Besthol / art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości. Od najmłodszych lat jego ulubioną zabawą było zgadywanie samochodów po dźwięku silnika. Najlepszym prezentem na gwiazdkę, o czym wiedzą najbliżsi, niezmiennie jest prasa motoryzacyjna z całego roku. Pisze dla Was z humorem i pewną dozą uszczypliwości, ciesząc się z każdego komentarza pod swoimi tekstami.