Oprócz nowych silników, w aucie pojawią się też zmodernizowany system układu kierownczego DAB oraz inne elektroniczne wspomagacze. Na rok modelowy 2016 Q50 wchodzi zatem z lekką aktualizacją.
Wspomniany system Direct Adaptive Steering to elektroniczne połączenie kierownicy z kołami. Druga generacja tego systemu ma zapewniać jeszcze lepsze czucie samochodu oraz tego, co dzieję się przy przedniej osi. Q50 dostanie też elektronicznie regulowane zawieszenie (DSS), które zmieni się odpowiednio do wybranego trybu jazdy. W nowym Q50 wprowadzono też indywidualny tryb jazdy, dzięki czemu będzie można tego sportowego sedana skonfigurować bardziej pod siebie. Nowinką jest też opcja Sport +.
Druga ciekawa informacja to nowe silniki V6 o pojemności 3 litrów w Infiniti Q50. Turbodoładowane motory benzynowe będą mogły mieć teraz moc 304 lub 405 koni mechanicznych. To wzbogaci ofertę producenta, która do tej pory była dość ograniczona. Silniki te są – jak zapewnia producent – bardziej ekonomiczne oraz dynamiczne. Mniejszy z nich maksymalny moment obrotowy generuje na poziomie 400 Nm, a mocniejszy 475 Nm.
Reszta gamy silnikowej to benzyna 2.0 Turbo, diesel 2,2 oraz hybryda silnika benzynowego z motorami elektronicznymi.
Konrad Stopa
Fot: Infiniti
Dobra wiadomość dla tych którzy grymasili że takie auto jak Infiniti Q50 nie ma V6, jak dla mnie poprzednie wersje też są w tym aucie wystarczające skoro do 100km rozpędza się w 5,1s
Potwierdzamy, że wszystkie dotychczasowe wersje są dynamiczne, ale jak widać Infiniti ma gdzieś downsizing :D