Hyundai i30 Fastback już niedługo w Polsce

Na początku 2018 roku do salonów w Polsce wjedzie najnowsza wersja nadwoziowa kompaktowego Hyundaia i30.

 

Limuzyny stylizowane na coupe ciągle zyskują na popularności. Do tej pory była to działka zarezerwowana dla producentów premium, ale Koreańczycy postanowili podłączyć się pod tą modę i stworzyli i30 z dopiskiem Fastback. Dzięki temu sprytnemu zabiegowi marketingowemu najnowszy Hyundai kojarzy się ze sportowym charakterem podczas gdy jest to normalny liftback, zupełnie jak Skoda Octavia.

Różnice jednak nie skupiają się tylko na bagażniku. Auto jest osadzone niżej na zawieszeniu o 5mm oraz ma o 15% sztywniejsze nastawy, dzięki czemu lepiej się prowadzi. Linia dachu obniżona jest o 25 mm, maska dłuższa, a grill szerszy i niższy, więc proporcje Fastbacka są bardziej atrakcyjne niż innych odmian nadwoziowych. Klapę tylną wieńczy niewielki spoiler.

 

Hyundai i30 Fastback 2018 1600 01 Hyundai i30 Fastback już niedługo w Polsce

 

Na początku w sprzedaży będą silniki benzynowe T-GDI: 1.0 120 KM oraz 1.4 140 KM. Później do oferty dołączy turbodiesel 1.6 w wersji 110 i 136 KM. Patrząc na poprawione właściwości jezdne Hyundaia i30 Fastback aż prosi się o wersję sportową N, ale Koreańczycy milczą na ten temat.  Nie znamy jeszcze polskich cenników, ale w Niemczech ceny zaczynają się od 22 200 euro (ok. 93 tys. zł).  Sporo jak za kompaktowego liftbacka.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Hyundai

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.