Pojawiły się plany koncernu Fiat Chrysler Automotive. Kooperacja ta wyda w najbliższych latach kilkanaście modeli. Szef marki przedstawił pięcioletnie plany produkcyjne dotyczące nowości. Do 2019 będzie w czym przebierać.
FCA chce walczyć z koncernem GM oraz Toyotą o to, by wieść prym na świecie. To niełatwy cel, ale środków oraz pomysłów jest wiele. Jednym z nich jest „wydawanie” na świat motoryzacyjny nowych modeli w małym odstępie czasowym. Na szczęście ten proces będzie dotyczył wszystkich marek koncernu i wiele z tych aut trafi na rynek europejski.
Plany FCA:
Alfa Romeo
- 2015 – nowy model klasy średniej
- 2016-2018: 2 kompakty, nowe auto klasy średniej, nowa limuzyna, 2 SUV-y, model specjalny
Fiat (modele na Europę)
- 2014 – premiera 500X
- 2015 – kompaktowy sedan, model specjalny
- 2016 – kompaktowy hatchback i kombi, auto segmentu B
- 2017 – kompaktowy SUV
- 2018 – nowa Panda
Jeep
- 2014 – premiera Renegade’a
- 2015 – lifting Grand Cherokee
- 2016 – koniec Compassa Patriota, nowy kompaktowy SUV, lifting Cherokee
- 2017 – lifting Renegade’a, nowy Wrangler i Grand Cherokee
- 2018 – nowy Grand Wagoneer
Maserati
- 2014 – koniec GranTurismo i GranCabrio
- 2015 – premiera SUV-a Levante
- 2016 – Alfieri
- 2017 – Alfieri Cabrio
Ferrari
- 2014-2018: 4 nowe modele
Chrysler
- 2014 – lift 300/300C (debiut na salonie w Los Angeles)
- 2016 – kompakt 100, nowy van Town & Country (w tym wariant hybrydowy)
- 2017 – lifting modelu 200, nowy, duży crossover
- 2018 – nowy model 300/300C, nowy crossover klasy średniej
Dodge/SRT
- 2014 – odświeżony Charger i Challenger, koniec Avengera
- 2015 – odświeżony Charger SRT i Viper
- 2016 – nowy Dart i Dart SRT arrive, nowy Journey, koniec Grand Caravana
- 2017 – nowy Journey SRT, lifting Durango
- 2018 – nowy, miejski sedan i hatchback, nowy Challenger i Challenger SRT, nowy Charger i Charger SRT
Jak widzicie będzie się działo. Najciekawsze premiery wg nas to coroczne Ferrari, SUVy od Maserati i Alfa Romeo (ultranowości), ale także Alfieri, które poznaliśmy niedawno. Ponadto pojawi się mnóstwo aut, które zapewne będą niezłe i życzymy sobie, żebyśmy wszystkie mogli przetestować.
Czy plan jest ambitny i przeładowany? Czy terminy prezentacji wszystkich projektów uda się dotrzymać? Tego dowiemy się w ciągu 4 najbliższych lat.
Konrad Stopa
fot: FCA