Corvette + kompresor = ZR1

Ponad 750 KM produkuje silnik V8 w nowej Vette ZR1. Konkurencja dla Aventadora?

 

Silnik Chevroleta 6.2 l o oznaczeniu LT5 jeszcze nigdy nie był tak mocny w seryjnym samochodzie. Dokładnie 755 KM uzyskano dzięki sprężarce mechanicznej, a maksymalnie auto wypluwa 970 Nm przenoszone na tylną oś. Do tego widoczna na pierwszy rzut oka aerodynamika z wielkim skrzydłem na tylnej klapie sugerują, że ta bestia potrafi jeździć nie tylko po prostej. Na koła założono opony Michelin Pilot Sport Cup 2, a trakcji pilnuje Magnetic Ride Control.

Niestety nie wiemy jakie osiągi ma nowe ZR1, jak szybko okrążyła Nurburgring i ile dokładnie osiąga prędkości maksymalnej.  GM podało jedynie informację, że przekracza 210 mph (338 km/h). Producent chwali się też tym, że siła docisku jest większa o 70% niż w Corvette Z06.

 

 

Co ciekawe, auto będzie dostępne z 7-biegowym manualem lub automatem ośmiobiegowym. Jest to pierwszy przypadek w historii, gdy Vette ZR1 może być wyposażona w automat. Nie wiemy ile będzie kosztować ZR1, ale musi być odpowiednio droższa niż kosztująca 80 tys. USD odmiana Z06. Auto pojawi się na rynku na wiosnę.

 

Bartłomiej Puchała

fot. GM

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.