BMW X4 – niespodziewana zmiana warty

Bawarczycy po zaledwie 3 latach produkcji BMW X4 wprowadzają zupełnie nowy model oznaczony G02.

 

Z jednej strony tak drastyczne skrócenie życia jednej generacji modelu wydaje się dziwne, ale z drugiej mając gotowe nowe X3 wystarczyło tylko delikatnie je pozmieniać by wprowadzić do oferty także nowe X4. Oba te auta dzielą sporo nowych technologii, rozwiązań technicznych jak i stylistycznych. X4 będzie oczywiście droższą i bardziej ekskluzywną wersją, a klienci będą mogli wybrać spośród trzech linii stylistycznych: xLine, M Sport X i M Sport. Auto jest 81 mm dłuższe i 37 mm szersze niż poprzednik, przez co zyskało lepsze proporcje i więcej miejsca we wnętrzu.

Gama jednostek napędowych obejmuje cztero- i sześciocylidnrowe silniki. Od dołu będą to benzyniak 2.0 (184 i 252 KM), turbodiesel 2.0 (190 i 231 KM). Najdroższe wersje będą miały silniki z rodziny M Performance: X4 M40i dostanie benzynowe 3.0 o mocy 360 KM, a M40d oznacza 3.0 turbodiesel 326 KM. Wszystkie wersje silnikowe będą w standardzie połącozne z 8-biegowym automatem Steptronic oraz napędem xDrive.

 

BMW X4 M40d 2019 1600 1a BMW X4   niespodziewana zmiana warty

 

BMW poczyniło wiele starań, by nowe X4 jeździło lepiej niż poprzednik. Niżej położony środek ciężkości, szerszy rozstaw kół i niższa masa ma się przyczynić do lepszej zwinności X4 w zakrętach. Kierowcę będzie podtrzymywał nowy fotel sportowy (w opcji). Modele M Performance wyposażone są w dedykowane komponenty sportowe w tym układ hamulcowy i progresywny układ kierowniczy. Wszystkie odmiany otrzymają zaktualizowany iDrive najnowszej generacji i opcjonalny pakiet usług BMW ConnectedDrive.

Nowe BMW X4 będzie jedną z gwiazd stoiska BMW podczas zbliżającego się salonu w Genewie. Początek 8 marca 2018.

 

Bartłomiej Puchała

fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.