BMW X2 uzupełnia gamę bawarskich crossoverów

Mniejsza, bardziej sportowa odmiana X1 została oficjalnie zaprezentowana.

 

BMW nie zwalnia tempa. Gama crossoverów obejmuje już teraz modele od X1 do X6, bo dziura pod numerem drugim została załatana. BMW X2 jest mniejsze niż X1 o kilka centymetrów, ale dzięki mniejszej powierzchni przeszklonej i niższemu zawieszeniu wydaje się bardziej muskularne. X2 posiada pełne oświetlenie LED w odróżnieniu od aktualnego X1 i trzeba przyznać, że wygląda bardzo sportowo i atrakcyjnie. W środku to niemal kopia X1, ale z dotykowym ekranem i zaktualizowaną elektroniką.

Z komunikatu prasowego wynika, że BMW X2 otrzyma niemal identyczny zestaw silników co X1 z wyjątkiem 1,5-litrowego diesla oznaczonego jako sDrive16d. Na szczycie oferty zagości niezmiennie 2.0 turbo o mocy 231 KM (xDrive25i) lub turbodiesel o takiej samej pojemności i mocy (xDrive25d). Ta sama płyta podłogowa co w X1 oznacza domyślnie przedni napęd z dołączanym tyłem, ale BMW chwali się, że X2 jeździ lepiej z racji obniżonego środka ciężkości i usztywnionego zawieszenia. Jedną z linii wyposażenia będzie oczywiście M Sport analogicznie jak w X1, choć o prawdziwym M możemy jedynie spekulować.

 

 

Ceny nowego crossovera BMW nie są znane, ale łatwo zgadnąć, że będzie sprzedawał się lepiej niż X1 z racji bardziej sportowego i młodzieżowego charakteru. Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi wiosną 2018 r.

 

Bartłomiej Puchała

fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.