BMW X2 M35i & BMW X5 45e – wzmocnienie kadry

Kadra crossoverów z Monachium jest jeszcze mocniejsza za sprawą sportowego X2 oraz hybrydowego X5.

W połowie lat 90. końcówka 35i na tylnej klapie BMW oznaczała silnik V8. Dziś model oznaczony jako X2 M35i dostał ledwie 4 cylindry, ma 2 litry pojemności i aż 306 KM i 450 Nm. Oczywiście każde X2 bazuje na platformie przednionapędowej, ale wersja sportowa obowiązkowo została wyposażona w xDrive. BMW podaje, że jest to pierwszy 4-cylindrowiec w historii rodziny M Performace. Halo halo, a co z M3 E30?

2019 bmw x2 m35i 1 BMW X2 M35i & BMW X5 45e   wzmocnienie kadry
BMW X2 M35i posiada w standardzie pakiet stylistyczny M oraz 19-calowe koła.

Nie ma mowy o bieda wersjach w przypadku topowego X2. Będą seryjnie reflektory LED, pakiet M i podwójny wydech oraz zmodyfikowane zawieszenie adaptacyjne, sportowe hamulce oraz specjalne fotele i wykończenie wnętrza. X2 M35i potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 4,9s i musi mieć założony elektroniczny ogranicznik do 250 km/h.

Akcja elektryfikacja

Drugą nowością ostatnich dni w BMW jest hybrydowe X5 o oznaczeniu 45e. Co ciekawe zastosowano tutaj upsizing, bo jako bazę do hybrydy posłużyła jednostka 3.0 R6 o mocy 286 KM. Silnik elektryczny dorzuca do puli 112 KM, a całość można oczywiście naładować z gniazdka. Niemcy podają zaledwie 49g dwutlenku smogu na kilometr i elektryczny zasięg 80 km. Nieźle jak na wóz robiący ‘setkę’ w 5,6 s. 

2019 bmw x5 xdrive45e BMW X2 M35i & BMW X5 45e   wzmocnienie kadry
Z zewnątrz hybryda różni się niebieskimi detalami oraz klapką gniazda ładowania.

Nawet najtańsze hybrydowe X5 będzie miało pneumatyczne zawieszenie z kilkoma ustawieniami, a za dopłatą także system 4 kół skrętnych. Właściwie jedyną wadą tego X5 jest zmniejszony o 150 l bagażnik, ale czy dla kogoś 500 pozostałych litrów to mało? Debiut tej wersji silnikowej w salonach to najwcześniej lato 2019.

Bartłomiej Puchała
fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.