Audi RS4: mniej cylindrów, więcej viagry

Na trwającym salonie we Frankfurcie debiut zalicza nowe Audi RS4 wyposażone w jednostkę V6.

 

 

Dla miłośników szybkich kombi Audi zawsze ma jakąś odpowiedź – we Frankfurcie gwiazdą stoiska jest nowe RS4 czerpiące wiele nowości z wcześniej zaprezentowanego RS5. Zaadaptowano m.in. silnik 2.9 V6 o mocy 450 KM. Koni mechanicznych nie przybyło, za to jest aż 170 Nm więcej dzięki zastosowaniu turbosprężarki. Auto jest też o 50 kg lżejsze niż poprzednik, więc powinno być w każdym aspekcie jazdy przyjemniejsze. ‘Setkę’ robi w 4.1 s, a zawieszenie jest obniżone o 7 mm w stosunku do zwykłego Avanta.

Oprócz tego RS4 imponuje okazałymi wlotami powietrza, owalnymi końcówkami wydechu, sporą owiewką nad tylną szybą oraz felgami w rozmiarze 19 cali (w opcji 20). W środku wzorem RS5 pojawił się Virtual Cockpit, a tradycyjnie będzie można wybrzydzać do woli nad katalogiem dodatków z palety Audi Exclusive. Zalicza się do niej także przepiękny kolor lakieru Nogaro Blue, wzorowany na pierwszym RS4 z 1999 r.

 

 

Ceny w Niemczech startują od niecałych 80 tys. euro, a sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Audi

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.