Audi R8 V10 RWS – jedyne z tylnym napędem

Tylny napęd w sportowym R8 zamiast opcji quattro? 999 sztuk Audi R8 V10 Rear Wheel Series pojawi się w najbliższym czasie w sprzedaży.

 

Powyższe auto to w merytorycznym skrócie przeniesienie torowej wersji LMS na uliczne drogi. Zarówno w wersji coupe oraz bez dachu – spyder.

Centralnie montowany silnik V10 o mocy 540 KM oraz maksymalny moment obrotowy 520 NM zapewnia prędkość maksymalną równą 320 km/h, a sprint do pierwszej setki będzie trwał 3,8 lub 3,7 s w zależności od wersji karoserii. Wolniejszy jest oczywiście kabriolet.

 

 

Dzięki zastosowaniu napędu na jedną oś samochód odchudzono o około 50 kg. Napęd RWD pozwala jednak na zabawę w kontrolowany drift. Specjalny tryb ESC oraz Audi Drive Select pozwala na uślizg tylnej osi. Włodarze marki właśnie z tego powodu postanowili rozwinąć wersje R8, by cenić ekstremalną dynamikę jazdy!

Co więcej wersja RWS będzie tańsza o około 25-30 tys. euro.

 

Konrad Stopa

fot. Audi

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości. Od najmłodszych lat jego ulubioną zabawą było zgadywanie samochodów po dźwięku silnika. Najlepszym prezentem na gwiazdkę, o czym wiedzą najbliżsi, niezmiennie jest prasa motoryzacyjna z całego roku. Pisze dla Was z humorem i pewną dozą uszczypliwości, ciesząc się z każdego komentarza pod swoimi tekstami.