Tylny napęd w sportowym R8 zamiast opcji quattro? 999 sztuk Audi R8 V10 Rear Wheel Series pojawi się w najbliższym czasie w sprzedaży.
Powyższe auto to w merytorycznym skrócie przeniesienie torowej wersji LMS na uliczne drogi. Zarówno w wersji coupe oraz bez dachu – spyder.
Centralnie montowany silnik V10 o mocy 540 KM oraz maksymalny moment obrotowy 520 NM zapewnia prędkość maksymalną równą 320 km/h, a sprint do pierwszej setki będzie trwał 3,8 lub 3,7 s w zależności od wersji karoserii. Wolniejszy jest oczywiście kabriolet.
Dzięki zastosowaniu napędu na jedną oś samochód odchudzono o około 50 kg. Napęd RWD pozwala jednak na zabawę w kontrolowany drift. Specjalny tryb ESC oraz Audi Drive Select pozwala na uślizg tylnej osi. Włodarze marki właśnie z tego powodu postanowili rozwinąć wersje R8, by cenić ekstremalną dynamikę jazdy!
Co więcej wersja RWS będzie tańsza o około 25-30 tys. euro.
Konrad Stopa
fot. Audi