Audi Q8 oficjalnie

Audi wreszcie ma godnego rywala dla świetnie sprzedającego się BMW X6 oraz Mercedesa GLE coupe. Nowe Q8 może nieco zmienić układ sił w tym segmencie.

 

Według zapowiedzi Audi, nowe Q8 ma mieć nad konkurentami przede wszystkim przewagę przestrzeni w kabinie. Szczególnie pasażerowie tylnych siedzeń będą mieć więcej miejsca, także nad głową, mimo opadającej linii dachu. Bagażnik mieści 605 litrów w normalnym układzie siedzeń i 1755 l po złożeniu kanapy. Audi Q8 ma niemal 3-metrowy rozstaw osi, stąd tak dobre parametry wnętrza.  Ogólnie kokpit jest niemal w całości skopiowany z najnowszego A8, trudno nawet znaleźć jakieś elementy charakterystyczne dla Q8.

Z zewnątrz to także kontynuacja stylu zaprezentowanego już wcześniej w A8. Z przodu reflektory zlewające się z powierzchnią grilla, z boku stylowo poprowadzona ku górze linia okien i opadający dach, a z tyłu najnowocześniejsze lampy diodowe z pasem świetlnym łączącym oba klosze. Warto wspomnieć, że auto zbudowano na zaawansowanej platformie z elementami aluminiowymi, dzięki czemu auto ma świetnie jeździć i ważyć około 2150 kg (3.0 TDI).

 

audi q8 vista da vicino 5 Audi Q8 oficjalnie

 

Ważną nowością jest układ hybrydowy wspomagający silnik diesla 3.0 V6 TDI, który pozwala jechać na prądzie aż do 160 km/h lub w codziennej eksploatacji zaoszczędzić około 0,7 l paliwa na 100 km. Przykładowe Q8 50 TDI z silnikiem V6 generuje 286 KM i 600 Nm przekazywane przez system quattro na wszystkie koła. To na początek, a w przyszłym roku dołączy słabszy wariant diesla oraz 3.0 TFSI o mocy 340 KM.

W Europie Audi Q8 wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale 2018 roku, a w USA dopiero na początku 2019.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Audi

 

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.