Audi prezentuje nowe A6 Avant

Audi nie próżnuje. Dzisiaj w nocy przedstawiło nam nowe Audi A6 Avant, czyli po prostu kombi.

 

O nowym Audi A6 Limousine pisaliśmy przy okazji podsumowania relacji z targów w Genewie. A jak prezentuje się nowe A6 Avant? Bez zaskoczeń, ale bardzo ładnie. Nie odbiega ono wyglądem od sedana, nadwozie zyskało jedynie dodatkową “czapkę” na bagażniku, która wyróżnia się na tle poprzednich generacji mocno ściętą tylną szybą. Jestem na tak!

 

 

Audi deklaruje, że wnętrze również pozostało bez zmian. Zarówno w sedanie jak i kombi z tyłu pasażerowie będą więc mieli tyle samo miejsca.

Na pokładzie znajdziemy szereg udogodnień elektronicznych, takich jak: półautonomiczny system jazdy (samodzielne ruszanie oraz hamowanie w przedziale 0-250 km/h, asystent jazdy z funkcją przewężania), nowy system inforozrywki czy pełen zakres systemów bezpieczeństwa (m.in. system hamowania awaryjnego Audi pre sense front). Nie zabraknie również nagłośnienia, którego produkcją zajmie się firma Bang&Olufsen.

Podczas konfiguracji do wyboru będą 4 rodzaje zawieszenia. Standardowe, pneumatyczne, sportowe oraz adaptacyjne. Audi A6 Avant będzie można również opcjonalnie wyposażyć w system 4 kół skrętnych, który zwiększy możliwość manewrowania samochodem.

 

 

Pewnie Was nie zaskoczę, ale dostępne wersje silnikowe, przynajmniej na początku sprzedaży, również pozostaną bez zmian. Do wyboru więc będziemy mieli 286 konnego diesla o pojemności 3 litrów oraz 620 niutonometrach momentu obrotowego oraz benzynowy silnik 3.0 TFSI charakteryzujący się 340 KM i 500 Nm. Obydwa silniki wyposażone zostaną w układ mild hybrid, którego zadaniem jest wyłączanie silnika spalinowego i podtrzymywanie prędkości podczas jazdy ze stałą prędkością z zakresu od 55 do 150 kilometrów na godzinę. W późniejszym okresie do oferty dołączyć mają kolejne jednostki.

 

Parę liczb

Wymiary nowego Audi A6 Avant: długość 4,94 m, szerokość 1,89 m i wysokość 1,47 m. W porównaniu do poprzedniej generacji nowa nieznacznie urosła – dla przypomnienia wymiary poprzednika to: 4,92 m x 1,87 m x 1,46 m. Producent deklaruje jednak, że różnica w przestrzeni dla pasażerów ma być odczuwalna.

Bagażnik na tle konkurencji wypada całkiem przeciętnie. Jego pojemność to 565 litrów, a po złożeniu siedzeń (w systemie 40-20-40) otrzymamy 1680 litrów przestrzeni załadunkowej.

 

Tekst: Arkadiusz Jurczewski

Zdjęcia: Audi

 

 

 

Dyskusja

komentarzy

Arkadiusz Jurczewski

Arkadiusz Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.