Alfa Romeo Giulietta po kuracji odmładzającej

Alfa Romeo postanowiła odświeżyć wygląd swojego sztandarowego produktu – kompaktowej Giulietty. Nowością będzie m. in. nowy silnik diesla!

Oferowana od połowy 2010 r. Alfa Romeo Giulietta rozeszła się do tej pory w liczbie 212 000 egzemplarzy. Producent zdecydował się właśnie, że na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentuje jej odświeżoną wersję na rok 2014.

Nowością ma być silnik wysokoprężny 2,0 JTDM 2 z uproszczoną konstrukcją wtryskiwaczy, co ma znacznie wpłynąć na ich niezawodność. Motor będzie rozwijał moc 150 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wyniesie 380 Nm.

Alfę Romeo Giuliettę po face liftingu poznamy też po zmienionej atrapie chłodnicy i chromowanym oprawom lamp przeciwmgielnych. W ofercie pojawią się nowe wzory felg o o średnicy 16, 17 oraz 18 cali. Producent zapowiedział też, że paleta lakierów zostanie rozszerzona o trzy nowe kolory Moonlight Pearl (perłowy), Anodizzato Blue (niebieski) i Bronze (brązowy).

Wewnątrz zauważymy więcej zmian – m. in. zmodyfikowaną kierownicę, sportowe fotele w wersji Quadrifoglio Verde, nowe boczki drzwiowe, zmienione dekoracyjne wstawki na desce, a także zdecydowanie wygodniej zlokalizowany port USB. Nowa Alfa Romeo Giulietta pojawi się w salonach w październiku tego roku.

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoi obecnie jedynie Renault Laguna III 2.0 dCi 150 KM AT, zwana Francą. Chciałbym na co dzień jeździć Lexusem LS400 z końcówki lat 90-tych. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...