680 KM w Panamerze Sport Turismo

Kombi jeszcze nigdy nie było tak szybkie. Porsche Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid to auto dla bardzo bogatych i niecierpliwych tatusiów.

 

Pod maską Panamery Sport Turismo za niemal milion złotych pracują dwa silniki: spalinowy i elektryczny. Pierwszy z nich to 4-litrowe V8 o mocy 550 KM, a elektryk dorzuca do puli kolejne 136 KM. Łącznie to 680 KM pędzone na 4 koła, więc osiągi muszą być spektakularne: 3,4 s do 100 km/h, maksymalnie 310 km/h. Na samym prądzie da się pojechać 140 km/h i pokonać dystans 50 km.

Porsche zapewnia, że spalanie wynosi około 3 litrów na ‘setkę’, ale to oczywiście dotyczy tylko jazdy na prądzie przez połowę tego dystansu. Po wyczerpaniu baterii spalanie ma być i tak porównywalne do wersji 3-litrowej, więc nieźle jak na 680 KM. Wadą hybrydowej Panamery w stosunku do zwykłego Turbo jest masa zwiększona przez baterie oraz cena o ponad 130 tys. zł wyższa.

 

 

Panamera Sport Turismo Turbo S E-Hybrid to nowa topowa odmiana w gamie Panamery. Jej ceny będą startować od około 920 tys. zł. Wkrótce w salonach.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Porsche

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.