718 Cayman i Boxster GTS to dodatkowa moc i radość z jazdy od Porsche.
Porsche uzupełnia gamę modelu 718 o topowy model GTS dostępny zarówno jako coupe i roadster. Najmniejsze Porsche zyskały na wyglądzie – starają się być bardziej 'badass’ ze swoimi przyciemnianymi kloszami lamp, czarnymi felgami i detalami. W środku fotele są w standardzie pokryte alcantarą, tak samo jak wiele innych części kokpitu. Na szczycie konsoli sterczy stoper – część pakietu Sport Chrono, który w GTS jest standardem.
Standardem jest także mechaniczny tylny dyferencjał, aktywne zawieszenie i nieco bardziej tolerancyjny Porsche Torque Vectoring. W podstawie jest manualna skrzynia biegów, PDK można zamówić jako opcję. Silnik Porsche 718 zyskał 15 KM, więc teraz ma ich 365; odpowiednio wzrósł także moment obrotowy (430 Nm). GTS zarówno w odmianie zamkniętej, jak i otwartej, przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy (PDK) i potrafi mknąć 290 km/h.
Ceny w Niemczech zaczynają się od 76 137 euro za Caymana i 78 160 euro za Boxstera. To około 7,5 tys. euro więcej niż za modele S, ale niektóre elementy wyposażenia opcjonalnego GTS ma w standardzie, zatem rozbieżność cenowa nie jest aż tak duża. Polskich cenników jeszcze nie znamy. Auto zacznie trafiać do klientów w pierwszym kwartale 2018 r.
Bartłomiej Puchała
fot. Porsche